Hej!
Jag funderar på att skaffa en robotklippare men har förstått att man kan få problem med att klippare kan störa varandra. Jag har två grannar. Grannen på ena sidan har en HQ klippare men där har vi också en häck i mellan som är ca 50 cm bred. På andra sidan har grannen en Stiga klippare med bara ett litet staket i mellan.

Har funderat på en Gardena R160 men deras support säger att den kommer bli störd av grannens Stiga klippare. Hur sjutton ska man kunna hitta en som funkar bra med dessa förutsättningar jag har? Kan ju knappast tvinga nån av mina grannar att också köpa ny klippare.

Tacksam för tips och råd! :)
 
Om du kan tänka dig en HQ så är mitt tips att åka till en ÅF och be om hjälp. De löste ett snarlikt bekymmer för mig på ett mycket smidigt och snyggt sätt.
 
björn82 skrev:
Om du kan tänka dig en HQ så är mitt tips att åka till en ÅF och be om hjälp. De löste ett snarlikt bekymmer för mig på ett mycket smidigt och snyggt sätt.
Hur löste dom det då? Sålde en även till grannen? ;-)
 
De hade några olika förslag på lösning som de gjorde först, när det inte fungerade så köpte HQ deras klippare av annat märke...
 
Jag köpte en Husqvarna mest för att vara säker på att den skulle lira ihop med grannens Husqvarna. Men nu gick hans sönder och han köpte en g-force sr1800 istället. Bara hålla tummarna är det ska lira ihop nu iallafall. Som tur är så är det inga jätte avstånd slingorna ligger nära varandra max 20 meter och det är ca 70cm i mellan slingorna skulle jag tro. Återstår att se när min kommer hem efter motorbyte.

Edit: Verkar funka klockrent. Grannensklippare står förvisso still men det har den gjort från och till sen igår.
 
Redigerat:
  • Gilla
Björnberger
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.