A
Jag tycker det ser lite slarvigt ut med iPads och iPhones som ligger och slänger på bord och bänkar när de laddas.

Jag är därför ute efter bordladdare/dockningsstation till iPad Air 2 som fungerar med iPad med fodral Apples iPad Air 2 Smart Case uppfällt. Jag har testat Belkin Sync+Dock men där når inte laddarkontakten in tillräckligt långt för att kunna ladda iPaden med fodralet på.

Hur mycket jag än letar tycker jag mig endast hitta bordsladdare som fungerar om iPaden inte har fodral.


Några förslag på bordsladdare som verkligen fungerar? (Obs, jag vill kunna ha fodralet uppfällt när iPaden står i laddaren för att t.ex. se vilka låtar som spelar i Sonos)
 
A
Lite som jag trodde. Inga svar alls säger mig att det verkar vara svårt att få tag i en bordsladdare till iPad. Laddar alla sina iPads liggande på ett bord med en sladd i botten tro, och har inte samma önskan som jag?
 
A
En sån har jag, nej den fungerar inte med fodral. För bilhållare för iPhones har tillverkarna tydligen fattat att folk har fodral till sina iPhones så där finns det, Att det gäller iPads hemma också när ska de fatta det kan man fråga sig?
 
A
Verkligen ingen som har något bra tips?
 
Jag skulle föreslå ett enkelt stativ som du ställer Ipaden i efter att du pluggat i laddkabeln. Vad är fördelen med inbyggd laddare?
 
A
Fördelen är ett moment, jag ställer iPaden i stället och då laddas den.

Jag har ett ställ till en androidpadda utan laddare utskriven på 3D-skrivare där jag först måste sätta i laddarsladden och sen ställa i stället. Ett extra moment som jag kan vara utan, samt att salladen ligger och skräpar när man inte laddar paddan.

Så en riktigt laddställ fyller fortfarande sin funktion anser jag.
 
Redigerat av moderator:
Jag tycker lightningkontakten är mekaniskt tveksam att ha i ett stativ. Jag skulle vara livrädd att något går sönder varje gång någon ska sätta i eller ta ur den. Eller helt enkelt råkar bända lite för mycket när den sitter i.
 
Vi (Apple serviceverkstad) har våldfört oss på en Lightning-kontakt i en trasig iPhone och de extremt stryktåliga. Det är omöjligt att knäcka den med handkraft. Varken kabeldelen eller uttaget i iPhonen. Det är solid metall i båda. I dockans fall är det garanterat infästning i plast som går sönder först.
Det finns en anledning varför man får betala lite extra för Apples prylar. ;-)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.