Inne på tredje säsongen med Miimo nu. Just nu står han i uterummet och solar sig i väntan på att jag ska lägga ner slingan. Hade problem i höstas med att slingan gått av på två ställen pga. för ovarsam spikning. Kabeln ärgar ganska kvickt om det kommer fukt innanför höljet.

Uppdateringen av Miimo i år verkade vara hela vita kåpan, stoppknapp och framhjul. Superb service att de förbättrar produkten även efter att man köpt den. Definitivt värt pengarna att köpa kvalitet :) Iaf vill jag intala mig det :p

Såg att dom släppt nya modeller som heter 310 och 520 med lite uppdaterade funktioner och dessutom lägre pris!
Kantklippning, spiralklippning, nattläge, klippmotor som snurrar åt båda hållen, digital signal och passagekontroll som fixar ner till 100cm mellan trådarna. Även nydesignad klipptallrik och hjul.
Undra om det går att få någon av de nya funktionerna i sin 300 ?
 
Redigerat:
Köpte en 520 idag. Var helt inne på en 216 awd eller 214tc.

Återkommer med recension.
 
Har köpt en 310, men den står och vilar i källaren tills vi har fått huset putsat. Återkommer också med synpunkter när den börjat rulla.
 
Låter bra.. Välkomna i Honda-klubben ;)
Följer man bara installationsanvisningen så fungerar den riktigt bra. De problemen jag haft är de gånger jag tänjer på kraven i manualen :p

Jag frågade supporten om programvaru-uppdatering för att likna 310 med tex kantklippning och nattläget. Det var inget dom visste just nu, men mitt önskemål var skickat till utvecklingsavdelningen.
 
Min Miimo måste ha nån diagnos. Gick och laddade vid stationen i morse men det var för kallt för laddning, sen skulle han ändå gå hela slingan innan laddning vilket resulterade i att han laddade ur?? WTF.

Har släppt ut honom på min gräsmatta med alldeles för högt gräs från början men Klippon jag har har drabbats av haveri så har väl inte gett Miimon bästa förutsättningar.
 
Nu är Miimo provisoriskt installerad. Snart dags för uppgrävning av tomten, därav provisorisk installation.
Den rullar på perfekt med nya knivar....
 
Studsmattan är en riktig knivdödare. Måste bygga om rörramen på nåt sätt.
 
Hej
Jag har startat en tråd/fråga ang val mellan Automower 310 och Miimo 310. Vet inte hur man kopierar frågan så jag ställer den här också.

Upplever ni att Hondans ljud är "störande" speciellt med fläkten som någon sagt "väser"
Tack
 
Nej, det gör jag inte. Miimo 310 har inte fläkten längre utan en helt ny klipptallrik, utan skruvar och med muttrar och knivarna ovanpå. Hjulmotorerna låter mer än vad Husqvarna gör, men det är för att Miimo gå så pass mkt snabbare. Stör det på natten finns det numera ett nattläge där klipparen kan ställas in till att gå långsammare på natten. Många andra nya funktioner finns också i den..
 
Jag är lite ledsen för tillfället..

Min avspärrning under studsmattan fungerade inte som tänkt efter att ungarna hoppat på den. Nu är det nog dags för en reparation tror jag.. Lyssna här:

[video=youtube;x-CoZ1H7rUQ]https://www.youtube.com/watch?v=x-CoZ1H7rUQ[/video]

Knivmotor blockerad kommer upp, imorgon blir det en tur till robotsjukhuset...
 
  • Gilla
feRRo
  • Laddar…
Tack Mattis
Bra att fläkten är borta, det blir nog Hondan:)
 
Du lär inte ångra dig 😉
 
20150523_130723.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Då var den inköpt, ska nu bara installera och njuta. Tack för input. Återkommer kanske med frågor..
 
Redigerat:
Jag grävde ner benen på studsmattan så att det bara blev stolparna kvar så att säga. Har funkat jättebra med min klippare (HQ 310 visserligen)
 
Jo det ska jag också göra. Dessutom ska jag förse benen med rörisolering för att lindra smällarna lite men främst ljudet av smällarna.

Det är knivmotorn som är kass på min klippare. En sådan kostar 980kr + moms och arbete. Inte så farligt trodde den skulle kosta mer.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.