Jag skulle vilja veta hur ni som har bänkskiva Virrvarr från Formica (vanligen kallad Perstorpsplatta, säljs exvis av Marbodal), har gjort i era kök.

Vi har ett väldigt brunt 70-talskök från Ballingslöv med bunt/orange kakel och tänker satsa på nya skåpluckor i vitt, ha skåpstommen i ljusgrått, köpa en ny längre diskbänk, lägga grå/vitrutigt golv och sätta vitt kakel som ser ut så som jag visar i den här länken, längst ner: http://www.orera.se/koket/koket.html

Ovanpå och under skåpen ska vi sätta vita sargar i opalglas ca 10-12 cm breda. Under och ovanpå skåpen belysning.

Virrvarr vill vi ha i den ljusaste färgen.

Väggarna i köket ska målas i en äggskalsfärg som drar åt beige.

Hur har ni gjort?
 
Hur menar du "hur har ni gjort"?
Jag antar att du menar bänkskivan Virrvarr, men menar du om det du beskriver passar...eller är jag ute och hojjar nu igen?
 
Jag menar hur inredningen ser ut i ert kök, ni som har denna bänkskiva. Vilka färger har ni valt osv?

Jag vill ha det så som jag beskriver ovan men är intresserad av hur andra har kombinerat. Det är alltid roligt med tips från andra. De flesta jag känner har bänkskiva i ek.
 
Okej, nu förstår jag. Läste nog lite slarvigt.
Virrvarr-skivan är jättefin. Har den däremot inte själv så jag kan tyvärr inte dela med mig av några erfarenheter.
 
Haha, ja jag tycker ni gör rätt i att byta kök! Jag har virrvarren, men den är inte på plats än så jag kan inte säga hur det blev. Men det kommer nog att bli vitt kakel och golvet är valnöt, förövrigt är det mycket svart vitt.

Kan återkomma efter helgen, dom ringde just från elektrolux och sa att min kåpa och ugn hade kommit! Yes!
 
Valnöt med sin varma ton låter mycket vackert ihop med svart och vitt. Det är av den anledningen - att tillföra en varm ton - som jag vill ha köksväggarna i beigeaktig äggskalsnyans. OBS! Inte caffe latte:) Ljusare.
 
Ja valnöten är ett måste, precis som eran tänkta färg på köksväggarna, men sen finns det ju andra alternativ, tillbehör med roliga färger, köksbord, kyl och frys har ju smeg ett trevligt sortiment med lite olika galna färger där dock den gräddvita är overlägsen.

Men om ni är oroliga över hur tonen kommer att bli, kallt/varmt, så kan man ju göra otroligt mycket med belysning, glöm inte det! Lycka till!
 
Nej jag är inte orolig för det.

Ja, Smeg har ju jättesnygga grejer. Jag gillar också det gräddvita bäst. Inredningen i hela huset går i 60-tals/modern skandinavisk stil och huset är byggt 36. Jag tror köket kommer att passa bra in i inredningen. Jag har samlat på 50/60-talssaker sen 1993 och har ett köksbord i Virrvarr original från 1958 och en Stringhylla i köket. I taket ska vi ha en skollampa i opalglas från sent 60-tal. Det är så roligt att renovera och inreda! Tyvärr tar det tid...
 
Vi har valt att ha den mörka virrvarr tillsammans med ett vitt pärlspont kök och svart/vitt rutigtgolv. Inget är på plats ännu tyvärr
 
Det låter snyggt!
 
Vi har den mörka virrvarrskivan till vita luckor, vit tapet, svartvit fondvägg och grått glaskakel, det är precis påväg att bli färdigt och vi är super nöjda! Nu är vi bara på jakt efter ett bord i samma stuk som bänkskivan. Lycka till med ert kök.
 
Har du några bilder på ert kök?
/Yalla
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.