Hej!

Ska bygga med trivselhus och där ingår kök i från Kvänum. Är det någonsom har köpt kök därifrån, är ni nöjda vad har ni valt för lucka? Vilken butik köpte ni från?
 
Vi bygger med TH men valde bort Kvänum pga att ändringar kostade skjortan.
Det blev HTH i stället.
 
Hej, vi ska också bygga Th och valde bort det pga av priset. Vi ska sätta in Ikeas istället.

Mvh Mari
 
Hej,
vi flyttade in i vårt Trivselhus precis innan nyår. Vi valde inte Kvänum, svindyrt. Vi tog Kungsäterkök istället, 20% rabatt... och hel nöjda med service och kvalite.
 
Dyrt ja visst kostar det. Vi har fått pris på ett massivt ekkök med spottar och ett dubbelvitrin med glashyllor och spottar, eksocklar mm. Vi ska lägga 25 000 i mellan eftersom Trivselhus inte drar av hela summan man har att handla kök hoss kvänum för så tyckte vi att man "förlorade" jämfört med det köket vi hade kollat på innan!, men det var ju inget lågpriskök!
 
Jag tycker Kvänum är ett helt OK kök, och hade köpt detta, speciellt eftersom man får bra pris genom TH. Köket används mycket i huset och ger mycket tillbaka i kvalitetskänsla/krona, lite vardagsglädje! :)

Dessutom en sak som har en direkt påverkan på andrahandspriset på huset, om nu detta är av intresse att beakta.
 
Jag resonerade att man kanske vill byta kök efter 10 år och därför köpa en billigare lösning.

Men som sagt, om man håller sig till standardlösningen med Kvänum (dvs vit lucka) så tycker jag det är värt priset, går man utanför (t ex ek eller andra annan planlösning än den som ritas) blir det dyrt.
 
Hej!

Ja, vi ska oxå bygga i Halland. Funderar på Trivselhus men inte kommit så långt. Är det så att man får välja kök för en viss summa hos leverantören? Vad har ni valt för hus?

Mvh Sofia
 
När man ritar upp huset, så räknar TH fram ett kökspris baserat på deras ritning. Detta pris är alltså baserat på den vita standardluckan. Köket kan man sedan ändra lite grann utan några större pristillägg. Om ni sedan vill ändra t ex kökets luckor så räknar Kvänum fram ett mellanpris som blir dyrare. Rabatten som man har på Kvänums baspris är ca 30% baserat på standardköket och 5% baserat på ändringarna. Sålunda så kommer kökets pris skena iväg om man avviker för mycket från standard.

Väljer du bort Kvänum blir reduktionen deras baspris -30%. Sedan kan du köpa vad du vill.

I vårt fall valde vi HTH men köpte alla vitvaror och maskiner via TH eftersom deras priser var bättre än HTH.

Vi har för övrigt ritat vårt hus från scratch med diverse arkitekter inblandade....
 
Vart i Halland ska ni bygga? Vilket försäljningskontor har ni varit i kontakt med?
 
Vi skall förhoppningsvis bygga i ett helt nytt område i Hyltebruk.
Har ej varit i kontakt med husleverantör då vi ännu inte hittat ngn bra tomt men är ute och letar leverantörer med vettiga planlösningar.
 
Vi bygger med Trivselhus i Linköpingsområdet och har gjort en hel del tillval hos Kvänum. Vi tittade lite på andra leverantörer men eftersom man inte får tillbaka hela "köksvärdet" från Trivselhus om man inte väljer Kvänum så tyckte vi inte att det lönade sig. I vårt fall handlade mellanskillnaden om ca. 30.000kr. Sen tycker jag nog att man får väldigt mycket kvalitet för pengarna hos Kvänum.

Mest spännande blir det att se snickarna lägga in köksöns granitskiva. Vi har betalt extra för att få den i ett stycke: ca. 300 kg ;D

Janne
 
Vi var lite i valet och kvalet om vi skulle hålla oss till Kvänum, eller välja bort det för något som kanske vare mera "prisvärt" - Men efter att ha varit och känt på Kvänums prylar var det äntligen inget val!

Kvänum känns mer gediget än alla andra kök vi har varit runt och "dragit" i :cool:

Så om inte ni har mycket speciella tillval som blir enormt dyra med Kvänum, så tycker jag att ni skall hålla Er till dom.

/Jan
 
Hej!

Janbo, vad kostade granitskivan?

/Dempa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.