Letar efter en kap- gersåg för en rimlig penning för hemmabruk, pris runt 2 - 2500kr.

Har bitvis använt en såg där det fanns möjlighet att luta både åt höger som vänster och fann det smidigt. Men ser när jag letar efter en att köpa att de flesta sågar enbart går att luta sågklingan till vänster, och inte åt höger. Är det en nackdel och något som påverkar användbarheten stort? Tillräckligt för att det ska bli en avgörande faktor?
 
S
schysst å lutning åt bägge håll när monterar lister. men det funkar med bara lutning åt ett
 
I den prisklassen blir det nog bara åt ett håll, vill man ha mer så får man slanta upp lite till. Nya Bosch GCM 8 SDE kommer ju med det och den kan ju hamna vettigt i pris.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vad synd, för den Boschen kommer väl inte ut fören i september enligt en annan tråd. Behöver sågen före sommaren.
 
frippes skrev:
Vad synd, för den Boschen kommer väl inte ut fören i september enligt en annan tråd. Behöver sågen före sommaren.
Titta på metabos kgs 216 plus. Den kan samma sak.
Fast den kostar nog lite mer än vad jag såg att din budget var. Min gissning är dock att den nya Boschen också kommer ligga ett par tusenlappar över.
 
Kika på Bosch PCM 8S. Jag och pappa har var sin och är jättenöjda. Dessutom på kampanj på Jula för tillfället
 
pyro skrev:
Titta på metabos kgs 216 plus. Den kan samma sak.
Fast den kostar nog lite mer än vad jag såg att din budget var. Min gissning är dock att den nya Boschen också kommer ligga ett par tusenlappar över.
Tror som pyro att Metabo är ditt bästa val för den prisklassen. Den gick väl för 1500 före sommaren?

Sedan får du se till att fixa en tidsmaskin också om du skall ha den innan sommaren... :)
 
Shakula skrev:
Tror som pyro att Metabo är ditt bästa val för den prisklassen. Den gick väl för 1500 före sommaren?

Sedan får du se till att fixa en tidsmaskin också om du skall ha den innan sommaren... :)
Nu var det iofs kgs 216 plus och inte kgs 216 m som jag rekommenderade. Tanken med det var att plus har dubbellutning. Den är dock i en helt annan prisklass. Men för den budget som satts kan jag också tänka mig att kgs 216 m, som var den Bolist annonserade för 1500 kan vara ett bra köp. Har ingen erfarenhet av den själv, men många på forumet verkar ju nöjda. Jag vill minnas att priset hos Bolist gällde hela året. Sen kan det ju vara värt att veta att det finns en version 1 och en version 2 av den sågen. Tror Bolist hade v1, och jag kommer inte ihåg exakta skillnader. Men söker man lite på forumet kommer man hitta svaren på detta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.