Kollar lite på olika grästrimmer (den ska va bensindriven). Ska endast ha den till att trimma gräs runt några träd hemma så det krävs ingen värstingmaskin men vill ändå att det ska va ett bra märke som håller. Vill också att det ska vara en lättstartad o lätt maskin så även frugan kan köra den. Dom jag kollar på är:

Husqvarna 122c
Stihl fs38
Jonsered gt 2128

Har ni några tankar o idéer kring dessa :)?

Mvh
 
Åsa Lund
Kvinnor gillar el- eller batteridrivna maskiner som inte låter eller luktar för mycket :)
 
Sthil har aldrig blivit fel.
 
Jag köpte en 122c till svärfar förra året, har fungerat helt utan anmärkning, startar väldigt lätt.
Är som förväntat lite för klen om man ska röja lite större ytor.
 
MrPlow
Hade precis samma funderingar förra veckan. Blev en Stihl fs38 pga tillgång i den butik som vi köpte i. Annars hade jag nog valt Husqvarnan.

Men den fungerar fin fint för att trimma ett dike, runt gräsmattan och lite runt träd. Startar fint och lätt och går tyst. Smart upprullning av tråden. Är man dock man vad med T-styre på röjsågen känns det konstigt att inte hålla trimmern så.
 
Jag har en FS38 och är mycket nöjd med den. Den är liten och nätt och man ska inte förvänta sig att den är i närheten av en fullstor röjsåg men som trimmer tycker jag den fungerar perfekt.

Välkommen till forumet för övrigt!
 
Tackar för svar och tack för välkomnandet :). Det blev en husqvarna till sist som ja nog får hem i dagarna här.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.