Bowman
Ja svårt antar jag, men vart börjar jag?
Har ryckt lite i mackapärerna bakom inspektionsluckan och några gånger så lyckades flottören (?) stoppa vattnet så det inte fortsätter fylla. Men efter några dagar är det igång igen..

Är det typ samma mekanik i de flesta sorterna eller? Kanske kan man bara köpa nån ny del?

Inga märkesgrejer heller såklart utan saker köpta i typ Polen. (Såklart)
 
Åsa Lund
Köp ny
 
Hade samma problem med en ifö, det var någon plastdel som hade gått sönder. Kan tyvärr inte hjälpa till med vad, den lagades på plats inom garantin...
 
Bowman
osiris skrev:
Hade samma problem med en ifö, det var någon plastdel som hade gått sönder. Kan tyvärr inte hjälpa till med vad, den lagades på plats inom garantin...
Ja ok, tack för svaret.
Jag får fortsätta kolla på vad det kan vara annars får jag ta hem en rörmokare, inte så mycket annat att göra.
 
  • Gilla
Ninamoni
  • Laddar…
Kan bli problem med reservdelar om den kommer från Polen. Troligen har rörmokaren enbart reservdelar från de vanligaste förekommande toastolarna i Sverige.
Nu skriver du inte hur gammal den är, men har du haft den ett tag, kan det vara gummitätningen som blivit hård eller spruckit, så den inte tätar ordentligt.
 
Bowman
thomas33 skrev:
Kan bli problem med reservdelar om den kommer från Polen. Troligen har rörmokaren enbart reservdelar från de vanligaste förekommande toastolarna i Sverige.
Nu skriver du inte hur gammal den är, men har du haft den ett tag, kan det vara gummitätningen som blivit hård eller spruckit, så den inte tätar ordentligt.
Ja så kan det nog vara. Men i ett hyfsat globalt samhälle borde det få bra att få tag på online kan man tycka.
Problemet är väl språket då..
Får försöka få hjälp av någon som kan polska.
Badrummet är bara 2 år knappt.
 
Först måste du ta reda på tillverkare och modell på toalettstolen.
 
Bowman
thomas33 skrev:
Först måste du ta reda på tillverkare och modell på toalettstolen.
Japp jag har gjort det nu och har kontaktat tillverkaren och har en dialog med dessa nu. Kanske löser det sig!
 
  • Gilla
osiris och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.