Hej
Min bror sa att han sett följande i någon inredningstidning, han mindes dock inte var.

Ett element som man placerar under golvskåpen. Skulle finnas både som direktverkande el och vattenburet. Jag antar att det är någon form av fläkt som blåser ut varmluften så den inte stannar under skåpet.

Vi har nämligen problem i vår köksplanering angående placering av ett traditionellt element och golvvärme känns jobbigt.

Någon som vet vad jag pratar om? Är det dyra grejor? Om det ska vara vattenburet behöver det ju antagligen även tillgång till el.

Ber om ursäkt om denna fråga inte hör hemma i köksforumet, men det känns som en speciallösning för kök.
 
Det är en sorts fläkt och heter "Kickspace". Vi satte in en såda i vårt kök för 2 år sedan. Den funkar bra, hade tidigare ett elemnt under fönstret. Som du ser av bilderna så har vi ett långt vanligt element under det stora fönstret så "Kickspacen" går bara igång vid behov (den är termostatstyrd).
 
  • DSCN0723_002.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
..och en bild till
 
  • DSCN0724.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ahh, där har vi det. Är ert vattenburet? Var har ni köpt det och får man fråga vad ni gav?
 
Ja, det är vattenburet. Vi köpte det från en vanlig Rörfirma på orten.
Tror att vi betalade ca 5.000:- ;)
 
Aj, det var inte gratis direkt. Tack för dina svar och dina bilder. Jag återkommer snart med en ny tråd om vårt jobbiga köksplanerande (litet kök med tre ingångar).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.