Undrar här om det är någon som har bredbandsbolaget som leverantör i sitt fibernät?
Själv har jag i många år haft Tele 2 men eftersom nu bredbandsbolaget övertagit att sända tv via fiber istället, så har det skett byte av boxar osv. Måste säga att Tele2 funkat perfekt och i de fall man behövt ringa till supporten, så har detta alltid gått väldigt snabbt, dessutom blivit väl mottagen av trevlig personal.
Nu verkar det helt annat, tyvärr. Om man mot förmodan har tålamod att vänta tills man kommer fram, får man absolut inte något trevligt bemötande! Vidare tycker jag nog att man ska få veta sin plats i kön, för att se om något händer. Även när stängtiden inträder säger de fortfarande "tack för du väntar vi tar emot ditt samtal så fort vi kan" är det likamed 07.00 kl nästa dag?
Anser nog att jag som kund, har större orsak att vara sur, för att det inte funkar, än dom.
Som tröst så har jag ingen bindningstid, så det går ganska snabbt att byta.
Någon mer som känner detsamma?
:mad::mad::mad:
 
C
Det har tagit tillbaka min IP-telefoni som jag nyligen ägnat 4 månader(!) att flytta från Bredbandsbolaget till Tele2.
Inte för att jag var missnöjd med BBB iofs, bytte pga byte ADSL->fiber, men ändå... :mad:
Verkar tvärt omöjligt att hitta komplett prisinformation och som sagt ingen som svarar på telefon så jag bytte till Affinity istället.
 
Bredbandsbolagets support är likt de flesta bolags support, rätt kass. Har haft BBB adsl i omgångar, och det har fungerar relativt bra på de adresserna jag bott. Men då det strular var det inte kul.
 
Supporten är katastrof, sitta i långa köer och inte vet vilken plats man har, är inte ok, vet inte om det överhuvudtaget finns någon där. Måste säga att Tele2 hade mycket bra support, synd att man blir påtvingad detta byte. Men som sakt det finns fler leverantörer. Får väl ta tillbaka boxer, tycker bara att det är synd när man har fiber.
 
Supportkön brukar vara lång men man kan välja att bli uppringd så man slipper sitta och vänta och det har fungerat bra för mig. Väl framme har jag oftast fått bra bemötande.
 
Ett tips till er alla är att gå in på sidan Trustpilot där finns ett stort antal omdömen att läsa, så jag känner mig inte ensam om min uppfattning om BBB. Deras betyg är inte högt.
 
Vi har haft BBB som leverantör till fiber och det fungerade väldigt stabilt med nästan inga avbrott under några års tid. Har även haft ADSL med BBB under några år och hade ingen negativ upplevelse förutom när de skickade nytt ADSL-modem som fungerade väldigt bra i 30 min sen tvärdog det. Fick sen nytt skickat till oss som fungerade bra tills vi bytte till annan leverantör.
 
Om ni upplevde att det funkade bra med BBB, varför bytte ni leverantör? Och vad bytte ni till?
Söker nytt alternativ här nu, som alla förstår. Gärna tips....

Mvh.
 
Hej Vänner.

Vi är fiberanslutna till ett öppet stadsnät. Sen start så har jag använt mig av Riksnet som leverantör då många i min närhet rekommenderade dom. Efter ett antal år så blev jag lite snål då jag såg att T3 hade ett "prova på erbjudande" som jag valde att nappa på. Hos oss är det väldigt enkelt att byta leverantör. Man loggar bara in på "mina sidor" och klickar typ "byt leverantör".

Jag gjorde så och det dröjde cirka 8 sekunder innan jag hörde ett avgrundsvrål från sonens rum då spelen han spelade börjat "lagga". Jag anklagade honom för att vara inbillningssjuk då T3 enligt uppgift skulle ha exakt samma prestanda (100/100). Jag tänkte att irritationen lägger sig efter ett tag, men det blev bara så att nu var även jag irriterad på sonen som gnällde på anslutningen.

Jag började då kontrollera anslutningen med hjälp av Bredbandskollen, T3:s support och en massa olika varianter med bland annat datorn direkt ansluten till fiberboxen, antivirus bortkopplat och Bredbandskollen i avancerat läge enligt instruktioner från T3. Vad jag då märkte var att svarstiderna var mycket längre hos T3 samt uppladdningshastigheten var avsevärt mycket lägre (nedladdning diffade det inte mycket på). Efter några veckors misslyckade försök att komma tillrätta med problemet så ledsnade jag och bytte tillbaka till Riksnet. Det fick vara värt dom extra kronorna.

Nu har jag dock Telia då jag ville ha ett mobilt bredband till sommarstugan och då man är bredbandskund hos Telia så får man det rabatterat. Telia har fungerat riktigt bra och jag är nöjd med dom. Något längre pingtider i spelen än Riksnet men grabben verkar tåla det. Supporten på Riksnet har varit suverän och svarar snabbt.

Skulle jag bortse från mitt behov av mobilt bredband så skulle jag välja Riksnet som leverantör, men jag är nöjd med Telia.

MVH

Anders
 
Hur länge ska man godta att det inte funkar?? Nu har snart 3 veckor gått och det är ej fungerande fortfarande. Och det att man kan bli uppringd när det sin tur, ja det kan man glömma, ringde aldrig! Sista samtalet med dem var kl. 08.10 och fick då till svar"du är placerad i kö, din uppskattade kötid är mindre än en minut". O vad bra tänkte jag, men den verkliga tiden var 45 min. Är jag ensam om att tycka detta om BBB? Tråkigt när man har fungerande fiber, utbudet är inte så stort. Får kanske återgå till det marksända, för det funkade bra, när jag hade det. Gärna tips.......Mvh.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.