Håller på och svänger ihop en "barnvaggare" eller vad man nu ska kalla det. Har en unge som vägrar sova om det inte gungar eller skakar... :thumbdown:

Typ som denna:
https://www.youtube.com/watch?v=MMVUSgC3ULk

Problemet är att min Bosch slagborr har alldeles för högt varvtal för att det ska fungera. Var förbi Bauhaus idag och frågade om de hade någon borr med lågt varvtal men de tyckte jag skulle gå till en affär som sålde DeWalt eller liknande. Jag har spanat in DeWalts hemsida och det verkar som det går att köra deras maskiner långsamt men det är svårt att se vilka det gäller.

Så uppmaningen till expertisen: Rekommendera mig en borrmaskin (med sladd) som det går att köra med lågt varvtal.

Jag skulle lätt kunna slänga ihop en sådan här barnvaggare med någon avlagd stegmotor men jag ser ett uppenbart tillfälle att uppgradera verktygslådan!
 
M
Den jag har är en PSB 500 RE men den är 10 år gammal så jag tror inte att dagens "Oscillationsfrekvens obelastad 50 – 3.000 v/min." gäller riktigt. Om man finlirar med en tving så kanske man kan få den att hacka sig fram ganska långsamt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.