Varför detta hänt är lite oklart och även hur..
Hur som så rann en hel del vatten ut på nedervåningen när jag duschade igår morse..

Är inte säker men ja tror det rinner ut från en spricka/mellanrum i golv brunnen.
Rev upp taket på nedervåningen och detta har hänt förut. Fördelen är att det rinner rakt igenom och verkar ha torkat upp fint vid tidigare tillfällen.

Hur som helst så måste jag "laga" detta och undrar hur man gör det på bästa sätt.

Ska försöka bifoga en bild.
mim teori är typ kemisk metall och nån form av bitumenmassa alt silikon som yttersta skikt..

Nån med vettiga förslag?
 
Riv ut badrummet och bygga nytt? Låter som att det befintliga har varit med ett tag?

Skulle du få en större skada framöver, efter att du lagat det, så tror jag att du kan bortse från några som helst försäkringsersättningar...
 
Krilleman
Ring försäkringsbolaget och fråga vad dom tycker!
 
Är rädd att detta badrummet får va med så länge det går även om en renovering är inplanerad inom några år.
Men det är klart att man måste åtgärda det o det inte går att improvisera.

Jag tror inte fb skulle ersätta något idag och skulle dom det så hade nog åldersavdrag och värdering gjort det rätt minimalt ersättningsmässigt..

20150517_095534.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
På bilden ser ni att det är typ puts som försvunnit mellan övre ringen och själva avloppet. där har det tidigare varit silikon runt hela som nu verkar ha släppt.

Jag tänker man skulle ha nån form av kit etc som inte stelnar o torkar som silikon..

Tips?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.