Hej alla. Jag har lyckats få tag på en begangnad robotgräsklippare modell Viking Imow m1 5 ccc till min pojkvän i 30års present. Dock saknas manualen, finns det någon som har den som kan skicka bilder till min mail isbiiiit87@hotmail.com eller tipsa om vart den går att hitta. Har letat på nätet i 2dagar men hittar varken på google eller vikings sida. Vore jätteuppskattat om någon kunde ta sig tid att skicka det till min mail så jag får ordning på den tills han fyller år 22/5. Mvh L
 
Krilleman
krilleman_215 skrev:
Tyska kanske inte är ditt favoritspråk?
[länk]
Den länken öppnade en holländskspråking version …
 
Krilleman
fahlis skrev:
Den länken öppnade en holländskspråking version …
Jag antog okulärt tyska, inte för att jag kan varken holländska eller tyska. Men det märks ju redan... ;)
 
Tror att det är en "brandad" Robomow.

Ser den ut så här?
0003384_robomow_rl555_robotic_lawn_mower.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Krilleman
Jag håller med, en Stiga Park vore ju roligare. :wow:

Men nu var ju inte det frågan...
 
krilleman_215 skrev:
Jag håller med, en Stiga Park vore ju roligare. :wow:

Men nu var ju inte det frågan...
Därför har man både och :D
 
Totte_S
Det gäller att lägga energin på rätt saker, som maraton o sånt. ;-)
 
Thomas_Blekinge skrev:
Är ni så lata redan i trettio-års-åldern att ni behöver en robot?
Det enda jag ångarar är att jag var för snål, och inte köpte en tidigare! Precis som diskmaskinen är Guds gåva till köket, så är robotklipparen Guds gåva till trädgården!

Så länge man inte anser att det är frågan om en rolig och givande hobby, så finns det ingen anledning att inte låta maskinen göra jobbet. Precis allting annat jag överhuvudtaget kan komma på, är vettigare att göra....
 
Thomas_Blekinge skrev:
Är ni så lata redan i trettio-års-åldern att ni behöver en robot?
Vad har robotar med lathet att göra? Kör du handjagare på din tomt, handtvätt, handdisk osv? Inget av dessa alternativ går ju att försvara ur miljösynpunkt utom handjagaren i trädgården. Själva kör vi också robot i trädgården av miljöskäl och för att det ger en mycket finare gräsmatta. Har inget med lathet att göra.
 
Vi som tillhör den yngre generationen kring 25-40år väljer kanske att istället lägga tiden på t.ex barnen istället för att springa runt med en traditionell klippare.
O nu var det ju förvisso inte det som tråden handlade om.
Aktiviteten från TS har ju varit minimal så troligen var det inte sådan panik / desperation som rubriken först gav sken av.
 
Ja, det där om lathet och robotgräsklippare var ett Off topic och otrevligt inlägg som jag raderade.
 
Håller med Tomas blekinge om lathet men inte om just klipparen utan medverkan i sin egen tråd...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.