Funderar på att välja stora Statuario plattor under köksskåp. Ytan är ca 300x60cm, vilket fått mig kika närmare på 60x60cm plattor. Men som ni ser är det livligt mönster och undrar om de kan bli fel med en sådan liten yta? Tänkte att jag frågar er innan jag tutar och kör.

Statuario-Inspiration-hos-Stonefactory.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
bara under bänkskåpen? och annat golv resten?
 
Ja. Det blir 5 plattor efter varandra.
 
S
Mikael_Swe skrev:
Ja. Det blir 5 plattor efter varandra.
varför?
skall du ha ben sen å ingen sockel?
kommer ju inte synas mycket av plattorna
 
SBH skrev:
varför?
skall du ha ben sen å ingen sockel?
kommer ju inte synas mycket av plattorna
Ts måste väl mena under väggskåpen
 
Oj. Väggskåp såklart! Ser nu att jag skrev köksskåp.
 
Är detta en tryckt platta eller natursten? Jag pratade precis med min stenhuggare igår angående vårt stänkskydd där vi ska ha Cararra C och han menade att det är bättre att ta mindre plattor än 300x600 då färgvariation i plattorna syns väldigt tydligt annars. Din yta är dessutom bara 300 cm lång d.v.s 1,5 meter kortare än min. Han rekommenderade att använda mindre plattor typ 300x300 istället för att sprida ut eventuella färgskiftningar.
 
Det är tryckta plattor. 300x300mm kan nog också bli ett bra resultat.
 
Mikael_Swe skrev:
Det är tryckta plattor. 300x300mm kan nog också bli ett bra resultat.
Har du tryckta plattor skall där ju inte vara några färgvariationer, men det kanske ändå blir snyggare med mindre plattor.
 
falkn skrev:
Har du tryckta plattor skall där ju inte vara några färgvariationer, men det kanske ändå blir snyggare med mindre plattor.
Här är exempel på kök med större kakel.

SFDFCD6A96985244675AE513D87208308BF.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

inredningsdesignerns-tips-2-.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bild.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bild nummer 1 ser ju väldigt bra ut, men det är också en platta med väldigt lite mönster. Bild nummer två är enligt mig mindre snyggt, men det beror ju mer på att man har valt att foga och dessutom använda en mörk fog. Jag hade tänkt köra samma storlek på marmorplattor som i bild två, men sätta dem utan fog d.v.s. kant i kant då plattorna ändå har sågade kanter.
 
S
skulle tufft i ett utställningskök. eller liva upp jobbköket.
skulle bli trött på det själv
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.