P
Vi har ett badrum med en gammal tvättbänk, ful plåt med ho och kran. Stil á la bilden.
tvättbänk.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag skulle vilja rycka ut den och placera en dusch där istället. Är det en möjlighet?
Vattenrören till kranen (kallt och varmt) måste väl gå att koppla om från bänken till en duschblandare, och jag förutsätter att det finns avrinning därunder :D

Några tips och/eller idéer?
 
Krilleman
Har du tätskikt i väggarna eller har du tänkt dig duschkabin?

Absolut går det att koppla på en duschblandare på dom gamla rören!
 
P
Tätskikt finns det, så det är inget problem. Jag hade tänkt en stabil glasvägg och en öppningsbar dörr. ev en böjd vägg (inr linc) men jag har inga erfarenheter av dem.
 
Krilleman
Ok, frågan är ju då hur snyggt det är med rördragningen under bänken?

Och om du ska ha duschvägg så är det ju bäst att komma med röret ovanifrån ur vattensynpunkt.
 
P
Jo det undrar jag med. Jag har inte kikat in därunder eller vågat pillra på rören.

Ja, det är nog mest lämpligt att leda ovanifrån, frågan är vilken blandare eller dusch som är lämpligast.
 
Krilleman
Ja, ämnet duschblandare/duschmunstycken/duscshstänger är väldigt olika vad man tycker om.

Men en bra riktlinje är att köp blandare av något av dom större svenska märkena. Då finns det garanterat reservdelar (oftast lagerlagda på hylla) många år framöver!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.