Hej
Jag tänkte ev renovera tvättatugan själv och byta ut plastmattan mot klinkers. Men jag klurar på diverse problem som kan uppstå.
Jag har varmvattenberedare i min tvättstuga och har ingående vattenröret under den. Mitt problem är att dom dragit in 2st plaströr (pem-rör?) precis bredvid varandra. Ena är vattnet inkopplat på och den andra är igentejpad men sticker upp 15cm. Ska lägga våtrumspapp/folie och då tätar man rör med manchetter men hur tätar man vid pem rören? Vet inte varför det är dragit 2st rör för vattnet men känns dumt att kapa ifall det finns en tanke med det.

Tacksam för tips så man kan göra det på fackmanna mässigt Vis eller hur man säger.
/Dennis
 
Det finns ju rörmanschetter till alla system. Eller menar du att de sitter så nära varandra att det inte går att få dit en manschett?
 
Tjaa, någon riktigt bra metod, utom att dra om rören finns nog inte. Men en lösning kan vara att du bygger upp en klack runt rören, minst 50mm hög. Så kan du köra vanliga tätskiktsmetoder mot klacken. Då kan ialla fall inget vatten som läcker ut på golvet rinna ner där rören kommer.

Problemet som då återstår är om en koppling högre upp på röret börjar läcka så kan vatten följa röret ned till klacken. Där får man då täta så gott det går, det blir inte helt säkert. Men rätt bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.