AndersS skrev:
Vår hund gillar dem inte när de rör sig runt i trädgårdarna i halvmörker, han anser att de ska "dödas" om han bara får tillåtelse.
Och bli av med svansen?
 
Atom skrev:
Och bli av med svansen?
Han har aldrig fått tillåtelse :D
 
Så länge du inte matar hunden med svinto så kommer det inte vara några problem för roboten. Hade nog funkat med svinto också förresten, bara hunden inte skiter solitt stål så...

Sen om du har problem med klippt hundbajs överallt eller att det är en smula äckligt att tvätta av klipparen har ju inte med gräsklippningen som sådan att göra. :)
 
Ja den klarar av hundbajset!
Misstänker att högarna inte ligger på rad i 20 meter? Där är rätt mkt gräsklipp som rengör under. Det är väl möjligtvis hjulen som kan bli lite geggiga.

Många som tror sig ha svar på hur hunden ska må bra här...?!
 
  • Gilla
NeLa1 och 2 till
  • Laddar…
MattisH skrev:
Ja den klarar av hundbajset!
Misstänker att högarna inte ligger på rad i 20 meter? Där är rätt mkt gräsklipp som rengör under. Det är väl möjligtvis hjulen som kan bli lite geggiga.

Många som tror sig ha svar på hur hunden ska må bra här...?!
Så gott som första vettiga inlägg här. Tack för det.
 
  • Gilla
NeLa1 och 2 till
  • Laddar…
Det kan ju rimligen inte förstöra en robot som skall klara sig under regn!? Jag antar att det är en säkerhetsfråga och att hunden inte bajsar överallt hela tiden, skiten ligger kvar, och roboten aldrig rengörs. =)
 
P pelle242 skrev:
Ingen erfarenhet men kom att tänka på den här:
[länk]
Jahopp... flera än jag som varit med om det alltså *urk*
 
Jag har precis köpt ett hus där robotklippare ingår och har tänkt samma tanke. En av mina hundar gillar att sätta in röven i en buske när han gör nr 2, och den andre föredrar högt gräs, så jag tror inte att det kommer att bli så många rusor för Wilmer (han lystrar tydligen till det) att köra över, bra att veta att det är ok alltså.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.