Nu är det dax att fräscha upp badrummet.Nu är den Rosa/aprikos BLÄÄ. Vill måla vit men ha färg på skåpen.Vilken färg kan man ha som är lätt att matcha med draperi,handdukar och badrumsmatta??? Tröttnar snabbt.På min sida hittar ni bilder på hur det ser ut just nu.

Det här är mina funderingar
*Byta rosa/aprikosa kakeln till svart.Mer neutralt.Så jag kan byta inredning till olika färger.
*Kolla in bild 3-7-8.Vill ta bort dom fula krokar och ställa dit ett skåp och hänga handdukarna under handfatet.

*Bild bad4-vill ha nån typ av skåp som man kan ha både tvätten och leksakerna i.Ha nån hylla på tvättgrejen=Mer avlastningsyta

*Bad6-sätta upp 2 hyllplan ovanför handdukstorken.Med korgar till.Inspiration fick jag härifrån
http://www.ikea.family.ikea.se/ikeafamily/jsp/polopoly.jsp?d=123&a=1 844

VAd tycker ni?Blir det för rörigt med så mycket möbler?
 
Hej!

Gör ett litet försök med synpunkter..

* svart är inte riktigt min favoritfärg, men tycker som du att det vore snyggare och ett mer "rent utseende" om du byter ut de rosa mot svarta.

* Krokarna skulle jag byta ut, men om jag tänker hemma hos oss så skulle inte handdukarna hänga sådär snyggt under tvättfatet som på bilden utan ramla ner på golvet hela tiden...men det är hos oss. Under tvättfatet kunde du annars satsa på en större kommod där du kan ha förvaring och köpa snygga krokar. Skulle du få plats med ett högskåp i badrummet? Du skulle isåfall kunna ha ett skåp utan hyllplan längst ner så att det fick plats en tvättkorg däri, och sedan ha hyllplan över för förvaring.

* Är det "Fristad" du menar med länken?

* Barnleksaker är ett problem (det ser inte så "snyggt" ut att ha dem framme)...vi har våra "gömda" i en byrå som finns under tvättfatet, men det finns ju även lösningar där man kan hänga dem i "nätkorg" på väggen vid badkaret.

* Jag skulle satsa på rejäla möbler med gott om förvaring istället för en massa småmöbler, men det är jag som gillar det så och det är ju beroende på hur mycket plats där är. På en hylla skulle jag istället ha något "snyggt" stående.

Vårt badrum hemma är inte särskilt snyggt, men jag hoppas att det blir bättre med det nya när man har möjlighet att bestämma själv. ::)

Lycka till i ditt stora renoveringsprojekt!

 
Jag skulle säga, ljusgrått,lljusbblått kakel golv, vita väggar och skåp, lite röda detaljer (typ handdukar liten matta spegel ram mm.

Snyggt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.