Hade detta förra året och blev fler till antal och större yta för varje gång jag klippte ner det men sluta under vintern och nu är allt borta "hoppas jag" men vad är det för växt ? Det växte så in i h*lvete fort kortet är taget exakt 5 dagar efter jag klippt ner allt till lägsta på gräsklipparen och höll på så hela sommaren och nu har jag inte ens sett en enda riktigt knepigt dettà :/

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kan tyvärr inte hjälpa dig! Men ser helt livsfarligt ut!!
 
Örnbräken...?
 
Nee kolla in bilder på örnbräken och bladen är inte samma så det är inte den. När dom kommer ur jorden så är dom rödgröna om det skulle hjälpa
 
Lite närmare bild på bladen
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Rönnspirea?
 
harry73
Gödsla och klippa lite oftare, då är det ett minne
 
Rönnspirea, rönnsumak.
 
Det är nog rätt Vråen tack :) hade det förra året men helt borta efter vintern
 
Det ser ut som rönnsumak. Kolla om "stammarna" är ludna/mjuka. Om det är rönnsumak är det bara att ta fram spaden och gräva :(
 
Dom va som du säger mjuka och ludna stammarna men hur kan det va så många förra året och inga detta ?
 
Du lyckades kanske trötta ut den.
+ Rönnsumak går bara till zon 3, så kanske kombon nedklippning/utmattning & på gränsen klimatmässigt gjorde att den frös ihjäl det som ev fortfarande var vid liv i höstas.

El så är den bara trög i starten och har inte riktigt kommit igång än i år...
 
Nu har jag robotgräsklippare så börjar den växa så blir den inte längre än 3 cm iaf
 
Exxi skrev:
Dom va som du säger mjuka och ludna stammarna men hur kan det va så många förra året och inga detta ?
Det är en otrolig överlevare och ju mer man klipper/tar bort skott ju mer triggar man plantan att sätta ut nya skott. I din trädgård ser den ut att fullständigt ha löpt amok, kan inte säga att jag sett en liknande "attack" tidigare. Min gissning är att det fanns ett större träd som man tog ner/rasade ner utan att rensa bort rötterna (som förövrigt kan sträcka sig ganska långt från moderplantan).
 
Herregud varför uppfinner man en sån skit växt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.