H
Eftersom det blir många långa urspårade trådar, så kan det vara vettigt att ha en egen tråd för detta. När det spårar ur så kan man forsätta att spåra ur i en egen tråd. :) Så nu är tråden skapad. :D Nu menar jag inte enstaka urspårningar utan när debörjar bli 8-10 st.
 
Redigerat:
Mikael_L
Varför ligger den under "Verktyg, maskiner & fordon"?
Är det bara sånt som spårar i detta underforum som ska fortsätta här?
 
H
Mikael_L skrev:
Varför ligger den under "Verktyg, maskiner & fordon"?
Är det bara sånt som spårar i detta underforum som ska fortsätta här?
Det blev lite fel :)Moderator, då ber jag om din hjälp, du kan väl flytta denna tråden till en lämplig plats!
 
Mikael_L
Jag måste väl vara lite negativ och skriva att jag inte tror så mycket på en generell lång tråd med olika urspårade diskussioner i.

Om några olika trådar går bananas samtidigt, ska alla sidodiskussionerna hamna i denna tråd, med inläggen lite huller om buller?

Jag tror att det bästa är att starta en precis egen tråd som fortsätter på sidospåret, om sidospåret är tillräckligt intressant för att hålla igång en egen tråd. Och annars är det bäst att bara låta sidospåret dö ut.


Men vi kan väl prova. :)
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Jag måste väl vara lite negativ och skriva att jag inte tror så mycket på en generell lång tråd med olika urspårade diskussioner i.

Om några olika trådar går bananas samtidigt, ska alla sidodiskussionerna hamna i denna tråd, med inläggen lite huller om buller?

Jag tror att det bästa är att starta en precis egen tråd som fortsätter på sidospåret, om sidospåret är tillräckligt intressant för att hålla igång en egen tråd. Och annars är det bäst att bara låta sidospåret dö ut.


Men vi kan väl prova. :)
Nu känner jag att jag måste sätta ner foten. Du är kraftigt off-topic. Den här tråden är för urspårade inlägg. Ditt inlägg handlar om tråden som sådan, och är alltså per definition inte off-topic. Vilket i just den här tråden är off-topic.

;)

Så tillbaka till ämnet, vilket alltså är att inte hålla sig till ämnet... (Sluta gör som jag säger mao. :))
 
  • Gilla
Enolf och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Ja det är inte odumt ...
 
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
H
Och Modorator kan flytta intressanta inlägg till denna tråden som inte tillhör resp. tråd/ämne!
 
  • Gilla
Enolf
  • Laddar…
O
Vi skulle väl spåra ur de ospårade trådarna? :p Eller skulle vi spara de spårade gräsklipparna? ;)
 
Det är väl bara att titta i tråden för Bosch Indego? Där är ju ofta något som är helt ur spår...

Nu är ju detta ett konsumentforum som tur är så det kanske kan bli något av den här tråden, proffsmarknaden för att spåra ur domineras ju helt av SJ. Det verkar inte avreglerat ännu.
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Vet inte vad ni tycker, men jag tycker det är kalla vindar idag. För övrigt måste jag åka till affären.
 
mexitegel skrev:
...proffsmarknaden för att spåra ur domineras ju helt av SJ...
Dumheter :mad:

Rolex i Schweiz har en hel säkerhetsavdelning med folk som inte gör annat än spårar ur.
Framför allt är de på jakt efter piratkopior, men de spanar även efter stulna klockor.

SJ (eller rättare sagt banverket) utmärker sig egentligen mest för sina kontaktproblem
(det är visst framför allt ett ledningsproblem), samt problem med växlar.
De skulle gjort som televerket och köpt Ericssons AXE-växlar!
 
  • Gilla
HEM2121
  • Laddar…
Här växlar ämnena snabbt
 
H
fubar skrev:
Här växlar ämnena snabbt
Ja, här är det inga växelproblem. :) och kontakter blir det.
 
Jag har just bytt till AXE deodorant, är det en AXE-växel då? Men vad LM Ericson med att göra?
 
H
mexitegel skrev:
Jag har just bytt till AXE deodorant, är det en AXE-växel då? Men vad LM Ericson med att göra?
Men du har just växlat, till nya från den gamla. Sen kan du ringa och berätta. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.