R
låter ju rimligt...ska se om man kan spraya 5-56 ner mot hylsan?
 
Fast å andra sidan...om startsnöret åker tillbaka lätt och obehindrat så borde inget kärva .:confused:
Jag hoppas att du hittar felet , för det finns inget värre än att leta och aldrig hitta orsaken.
 
A
Har du kollat oljan?
Är det väldigt lite olja så låter det illa innan det har blivit oljefilm på rätt ställen. Men det tar bara några sekunder, inte två minuter, så det är förmodligen inte det som skramlar för dig.
 
R
den är välfylld med olja
 
På mina tidigare klippare (två gamla ök) så har både ljuddämparen och kåpan över luftfiltret suttit löst och skramlat.
Men då har ju förstås gallret över fläkten varit bortslitna på båda två.
 
Låter som samma fel jag har. Har tyvärr inte haft tid att felsöka, så följer denna tråden med spänning. :)
 
hahalj
Hade ett skramlande ljud i min 2 år (!) gamla Toro med en 6.5 hk B&S som också bara hördes i nån minut eller två, sen försvann det. Visade sig vara armen till autochoken som i kallt läge låg emot och skramlade. Fick böja till den en aning, sen försvann problemet.
 
R
menar du själva gaswiren?
 
hahalj
Nä, det sitter en plåtbit kopplad mellan autochoken som sitter vid avgasrenaren och insuget i förgasaren, i min maskin skramlade den när motorn var kall. När motorn blev varm drogs den upp och skramlade inte längre. Säger inte att du har samma problem, men det kanske kan vara värt att kolla upp. Om du har en autochoke vill säga, är väl inte alla B&S som har det.
 
R
hahalj skrev:
Nä, det sitter en plåtbit kopplad mellan autochoken som sitter vid avgasrenaren och insuget i förgasaren, i min maskin skramlade den när motorn var kall. När motorn blev varm drogs den upp och skramlade inte längre. Säger inte att du har samma problem, men det kanske kan vara värt att kolla upp. Om du har en autochoke vill säga, är väl inte alla B&S som har det.
jag får ta en bild I området så kan du peka ut.
tack
 
R
En annan fråga, jag har en annan gräsklippare med briggs motor och när jag stänger av den efter att ha kört ett tag så startar den direkt när jag drar I snöret. Men min klippo som också den har en briggs motor men några år äldre så måste jag så fort jag stängt av motorn pumpa flera gånger på bränslepumpen och jag måste dra flera gånger I snöret för att få igång den igen. Varför gör den så?
 
R
rensade förgasaren, tråd löst (y)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.