Alla vitvaror i funktion! Vill ha bänkskivan nu!

IMG_4051[1].JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bra att ni har ett läckageskydd under bestickstället.
Man kan aldrig vara nog försiktig :)
 
  • Gilla
stice
  • Laddar…
Det är ingen bänkskiva där i nuläget. Så det är substitut för det :)
 
Har du kakel bakom överskåpen?
 
peroande skrev:
Har du kakel bakom överskåpen?
Ja, skulle ju kakla hela väggen så valde att göra så, då slapp jag skära o greja just där.
 
Nu är det bara lite lister som saknas. Samt att bygga in fläktröret. Har gjort lådan, men inte målat den ännu.
Samt en täcksida till högskåpet. Annars helt klart! SKÖNT! Vi är jättenöjda! :)

IMG_4086.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_4084.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_4085.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Superfint! Det är kul med nytt kök.
 
Vilken häftig köksfläkt!
 
Snyggt!

Men, måla spiroröret vitt :)
 
Har ganska precis själv börjat fundera på hur jag ska göra med mitt kök. Hur svårt var det att utföra? Nu vet jag naturligtvis inte hur pass van du är vid att snickra och hålla på, men är det ungefär som en vanlig men gigantisk IKEA-möbel? Upplever du att inbyggd ugn och mikro är värt det, eller är det lika bra att köra med separata enheter? Satte du fönsterfodret ovanför kaklet? Funderar också på om jag ska kakla hela väggen.
 
P
Blir fint! Ser att det inte bara är vi som valt Bodbyn och vitt fasat kakel :wow:
 
limstift skrev:
Har ganska precis själv börjat fundera på hur jag ska göra med mitt kök. Hur svårt var det att utföra? Nu vet jag naturligtvis inte hur pass van du är vid att snickra och hålla på, men är det ungefär som en vanlig men gigantisk IKEA-möbel? Upplever du att inbyggd ugn och mikro är värt det, eller är det lika bra att köra med separata enheter? Satte du fönsterfodret ovanför kaklet? Funderar också på om jag ska kakla hela väggen.
Jag har hempulat en del men tycker det är kul att göra nya grejer, så detta var mitt första kök. Alltså det är egentligen inget som är direkt svårt så länge man mäter noga och funderat över alla moment innan man sätter igång. Tycker att inbyggd mikro och ugn är skitbra, blir mycket mer distinkt känsla, det är ju aldrig så att mikron flyttar på sig när man öppnar luckan typ som den kan göra annars. Fönsterfodret satte jag över kaklet, jag salade först ut i våg sen vanligt foder som jag spikade i salningen. Tycker personligen att kakla hela väggen är det klart snyggaste! Så lätt att torka av också.

Peter_K skrev:
Blir fint! Ser att det inte bara är vi som valt Bodbyn och vitt fasat kakel :wow:
Passar riktigt bra ihop :) Precis vår stil. Går bra ihop med bröstpärlsponten också.
 
  • Gilla
Peter_K
  • Laddar…
eppeee skrev:
Jag har hempulat en del men tycker det är kul att göra nya grejer, så detta var mitt första kök. Alltså det är egentligen inget som är direkt svårt så länge man mäter noga och funderat över alla moment innan man sätter igång. Tycker att inbyggd mikro och ugn är skitbra, blir mycket mer distinkt känsla, det är ju aldrig så att mikron flyttar på sig när man öppnar luckan typ som den kan göra annars. Fönsterfodret satte jag över kaklet, jag salade först ut i våg sen vanligt foder som jag spikade i salningen. Tycker personligen att kakla hela väggen är det klart snyggaste! Så lätt att torka av också.
Tack för svaret. Vore ju onekligen praktiskt med en inbyggd mikro, men det beror nog på kostnaden också. Och med kakel från golv till tak behöver man ju inte oroa sig över t.ex. kökshanddukar som smutsar ner väggen. Ska terrorisera lokala återförsäljare med frågor den kommande tiden, men börjar med att se vad andra har gjort och som även faller mig i smaken så man inte blir helt förförd av säljarens svada. Men nu ska jag inte kapa din tråd, skapar nog en egen den dagen jag kommer så långt.
 
limstift skrev:
...Vore ju onekligen praktiskt med en inbyggd mikro, men det beror nog på kostnaden också. ...
Inbyggd mikro?
Den här är inbyggd:
P1000717 (Large).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


1. Man slipper se den när skåpluckan är stängd.
2. Den hörs inte så mycket när luckan är stängd.
3. Den kostar ca hälften av en specialbyggd inbyggnadsmikro.
och
4. Köket behöver inte se ut som kontrollrummet på ett kärnkraftverk :)
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
eppeee skrev:
Nu är det bara lite lister som saknas. Samt att bygga in fläktröret. Har gjort lådan, men inte målat den ännu.
Samt en täcksida till högskåpet. Annars helt klart! SKÖNT! Vi är jättenöjda! :)
[bild]
När ni satte kaklet vad hade ni för mått upp till undersidan av kaklet.
Ikeas bänkar är ju 88cm + bänkskiva
Ligger bänkskivan under kaklet eller imot
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.