Tänkte bara inflika med min kortvariga erfarenhet. En fördel med riktig tryckluftsborr är att den blåser ur hålet samtidigt som den borrar. Hyrde för under 1000 har jag för mig. Kompressor, Atlas Copco borrmaskin och två borrar. 4-timmarspris.

15 hål på 1,2 m djup, ca 25 mm borr, gick på knappt 3 timmar inkl paus. Men jäklar vad slut jag var sen, bara borrmaskinen väger sina modiga kilon. I med expanderbetong och 16 mm armering, de här grejjerna ska inte flytta på sig :) Hade också nån specialtejp lindad runt armeringen i mötet berg/betong för att förhindra korrosion.

Testade först att borra med vanlig borrhammare och en 20 mm borr från Jula, kom bara ner 30-40 cm innan det inte gick längre, iofs utan kylning.
 
Tyvärr finns det inte att hyra här för vettiga pengar, men så är det såklart att rejäla saker fixar detta lätt. Har inte kommit ut än , men ska snart ordna det. Max 6st hål på typ 15cm borde en borrhammare lätt fixa...
 
Har tur som har två lokala uthyrare här i Åkersberga. Såg även att Ramirent just öppnat också.
 
  • Gilla
Olzzon
  • Laddar…
Våra svar har varit utifrån att TS ska borra hål för stolphållare, 16 mm diameter och ca 200 mm långa och till det räcker vanlig borrhammare.
Sedan finns det många andra behov där man kan behöva annan utrustning ;)
 
Stämmer bra det. Återkommer med resultatet sen så vi får ett avslut här. Nu ska det tydligen regna i helgen så det får bli nästa :)
 
Har ju inte Bauhaus om hörnet, men bör väl finnas på andra ställen :)
 
Perfekt... får dra en repa till Södertälje och handla lite saker där :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.