har krauta nån goodwill alls? Har varit allergisk mot den butiken i många år
 
Mikael_L
Ja möjligen fanns det inget att förlora. ;)

Men det har jag själv ingen tydlig åsikt om. Jag tycker väl K-rauta är lite som de andra ladorna - har både sina brister och förtjänster.
Jag har inte handlat så mycket där att någon tydlig åsikt har utkristalliserat sig hos mig.
 
Jag har handlat tillräckligt mycket där för att veta att om man ska få något till "erbjudande pris" måste man själv veta att det är ett erbjudande, det tycker jag är dåligt. Ständigt detta påpekande i kassan att "nej den kostar si eller så"! 👎🏻
 
thomasx skrev:
så det där med att knyta näven i fickan är ju lite smålöjligt, tycker jag.
Och när du läste mitt inlägg så kände du att det var väldigt allvarligt menat? Inga spår av ironi letade sig ända fram till din del av Internet?
 
  • Gilla
elpaco och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Du får pytsa i tillräckligt mycket så det räcker till alla.
När jag läste ditt inlägg fanns det fortfarande lite ironi kvar, allt hade inte gått åt än ... ;)
 
MathiasS skrev:
Jamen det gjorde man! Grattis Mathias.
Och nu har jag hunnit Tormecka minförsta yxa. Övade på den risigaste jag hade och nu har den en perfekt 35 graders eggvinkel. Har också fixat några köksknivar som behövde förstahjälpen men knivar behöver jag öva lite mer på.
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Hemmakatten
Jag köpte en veckopostlåda på k-rauta för några år sedan. De sålde ut dessa för att ta in ett nytt märke. Ordinarie pris var 2295:-. Nedsatt på rea först till 1395, sedan 799 och när jag kom så stod postlådan tillsammans med ett antal andra varor under en skylt som det stod "halva reapriset"på. Glad i hågen gick jag till kassan med min fyndpostlåda för 400:-. I kassan var det stopp, varan skulle inte alls vara med på rean påstods det. Jag stod på mig och varuhuschefen tillkallades som bekräftade att postlådan inte skulle vara med på rean. Men eftersom den nu stod där så fick jag den naturligtvis (sa varuhuschefen) för 400:-. Goodwill till k-rauta!

Postlådan är nu uppsatt enligt konstens alla regler på ett betongfundament. Två gånger har den blivit påkörd så att bottenbultarna rykt men det har gått att rikta till den och sätta upp den igen.
 
Redigerat:
  • Gilla
elpaco
  • Laddar…
Hemmakatten skrev:
Postlådan är nu uppsatt enligt konstens alla regler på ett betongfundament. Två gånger har den blivit påkörd så att bottenbultarna rykt men det har gått att rikta till den och sätta upp den igen.
Var bor du på för gata? :)
 
huggan skrev:
Var bor du på för gata? :)
Det är inte geografiberoende utan årstidsberoende. Med sommaren kommer praktikant/sommarjobb-brevbärarna och dom demolerar ju brevlådor på löpande band.
 
  • Gilla
kuntri
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Det är inte geografiberoende utan årstidsberoende. Med sommaren kommer praktikant/sommarjobb-brevbärarna och dom demolerar ju brevlådor på löpande band.
Aldrig hört talas om det innan eller varit med om det och jag äger 10 brevlådor.
 
huggan skrev:
Aldrig hört talas om det innan eller varit med om det och jag äger 10 brevlådor.
Du får en hiskelig mängd med brev? :)
 
Tillbaka till ämnet snart?
 
  • Gilla
Johan_A_M och 2 till
  • Laddar…
Shakula skrev:
Du får en hiskelig mängd med brev? :)
Äger brevlådan men inte min post.
 
Det är ju auktion och priset bestäms av köparna. Ser inget märkligt med det och säljaren erbjöd också avhämtning om det nu skulle vara för bra för att vara sant.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.