Hej, jag tittar på ett nyproduktionsprojekt som släpps nu och har tittat på 3st olika 3 or och har svårt att välja så tar gärna emot synpunkter.
Lägenhet 1: Gavellägenhet med balkong i söderläge. 82kvm . Månadsavgift 4750kr. 1 tr upp

31104 82kvm.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lägenhet 2: Två balkonger, (en in mot gården i norrläge) och en i söderläge. 84kvm. Månadsavgift 4850kr. 1 tr upp

31101 84kvm.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lägenhet 3. Uteplats med trätrall på 33kvm in mot gården (tyvätt i norrläge) Gott om förvaring då det finns tre klädkammare. 87kvm totalt. Månadsavgift 4950kr. Nedre botten
31002 87kvm.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tack på förhand.

//Daniel
 
Skulle rent krasst säga lägenhet 1 då den känns mest lättmöblerad, framförallt vardagsrummet.

Lgh 2 har ett svårmöblerat vardagsrum där tvn hamnar väldigt konstigt.

Lgh 3 känns förvisso vettig med mycket förvaring men lång korridor, ganska små rum och känns överlag som om den skulle vara ganska mörk.
 
Nr2. Gör en vägg för det är sträckat innanför entrén, säkert tillval.

Då blir vardagsrummet lättare att möblera, 2 balkonger, bra håll mm.
 
Är det bostadsrätt eller hyres?
 
Nr 2 med två balkonger. Där slipper ni sneda väggar och spetsiga hörn också, som kan vara svårare att möblera.
 
Det är bostadsrätt.
Håller med att om det blir lägenhet två så kör jag vägg direkt till vänster där man kommer in i hallen för att lättare kunna möblera vardagsrummet.
Sen om man diskuterar pris på lägenhet ett eller två så kostar det 100´extra / våningsplan om man vill bo högre i huset. Prissmässig skillnad mellan lgh 1 och två är 50 000kr om man väljer samma våningsplan
 
Ja men i o med att det är bostadsrätt så hade jag kört på 2an.

Fick för mig att det var hyres och då hade nog 1an varit mest lättmöblerad :)
 
Hur kan det skilja på hur man kan möblera baserat på hyr eller bostadsrätt?
 
Noseone

För på lgh 2 har du ju öppet där både du och ts pratar om att slå igen, hade det varit en hyres så hade det varit högst tvivelaktigt om det tillåtits
 
Tänker lite på eventuellt ljud från grannar och rekommenderar därmed den första, där man inte har så mycket angränsande väggar. Men kika på hela planritningen, man vill inte riskera att grannens baselement eller tvättmaskin står emot huvudändan på din säng.
 
Sista lägenheten hade dålig placering på tv:n man måste verkligen vrida på nacken och det ser rätt trångt ut så man kanske inte kan ställa soffan på annat sätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.