Tjena!

Vet inte om jag är på rätt avdelning men min fråga har med typ plantering att göra. Jag är på jakt efter en blomlåda, eller nån annan typ av form som går att plantera i. De optimala måtten vore 70 cm lång, 30 cm bred och 10 cm hög. Kan gå med på små differenser  i måtten men så nära som möjligt vore bra. Nån som har nån idé eller tips om var man kan hitta nåt liknande?
 
Skall det vara botten i lådan, i så fall får du nog bygga en själv, annars kan byggtimmer vara ett alternativ. Vill du ha något stadigare kan du gjuta en i en betongblandning av cement, finriven torv och vatten. Den blir nog lite tung men du kanske inte behöver flytta den så ofta :-?.
 
Jao, botten vore bra då jag har planerat att ha konstruktionen i bokhyllan  ;D
 
"Jao, botten vore bra då jag har planerat att ha konstruktionen i bokhyllan"

Så pass. Då kanske du skall beställa en zinklåda hos plåtslagaren så att den blir tät i botten.
 
Du har ingen aning om vad nåt sånt skulle kunna tänkas kosta?
 
Behöver en liknande själv men har inte tagit reda på det ännu, dock till ett blombord och 4 cm högt.
 
ca en 500hundring, men det kan även gå med galvad plåt, som lödas i hörnorna.
 
Jag tror du kommer få fuktskador på bokhyllan som ett brev på posten.
 
wertok skrev:
Jag tror du kommer få fuktskador på bokhyllan som ett brev på posten.
absolut, om den står dikt på ett hyllplan. Få upp den 5--10mm så att det kommer luft innunder lådan.
 
Ja, får jag tag på en låda så kommer jag ställa den på nåt så luft kan cirkulera. Även om jag inte tror det kommer bli så fuktigt då kaktusar vill ha det rätt torrt. Ska till Ikea idag och kika vad dom har. I värsta fall får det väl funka med två mindre lådor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.