Rätt svar: Alternativ 1. 25 kg

Min motivering:

Riktigt grym och magnifik
den gör vår uteplats unik,
den visar oss rätt åt alla håll
och på omvärlden får vi koll
blir ett smycke och förstås,
glädje skänker, fler än oss !
 
Den väger 25 kg. Jag vill vinna för att det skulle imponera på min fru om jag för en gångs skull fixade något för att lyfta trädgården! :)
 
kontorsråttan
25kg (för det har alla andra svarat)
Tänkte överraska frugan med denna, gillas den så hamnar den på nya uteplatsen för frukost, om inte rakt ut på blocket.
 
Svar: 25 kg

Det ska ju synas att man är på sjön när man inte är hemma.

Jag blir sugen på att lägga den på ett bordsunderrede. Skulle bli snyggaste uteplatsbordet av alla!

Hade jag haft pool skulle det vara den ultimata bottendekorationen. Möjligheterna är enorma.
 
Svar: 25 kg!
Motivering: Håller på att gjuta en trappa i betong i trädgården, där en tänkt kompassros ska finnas med och välkomna både familj och gäster. Men jag har inte listat ut hur jag ska göra den, tills denna underbara tävling dök upp mitt i byggahussurfandet!
Så vad vore bättre än denna fantastiska kompassros, redo att användas! För en kompass är ett måste vid havet och kommer att användas flitigt även om den är i sten ;)
 
Svar 25 kg
Ett snyggt inlägg i markstengången till vår entre
 
Svar 1. 25kg
Igår måttade jag ut ytan på vår nybyggda tomt där vi ska ha marksten. Resultatet blev 315m2! Herregud. Vet vad man kommer göra i sommar. Snälla ge oss kompassrosen så har man någon rolig detalj att planera in. Ett avbrott i slitet med de vanliga stenarna. Dessutom är den ju snygg!
 
Svar: 25kg

Västkustbo (58°N) med segeltokig sambo... say no more! ;)
 
Svar 1. 25 kilo
Stugan ligger vid vattnet, och under renoveringen det har blivit ett marint tema på både den och inredning. När jag såg denna kompassros, fick jag direkt en bild av hur bra den skull passa in, nedfälld i altangolvet. Den är så himla snygg och passar in i hela vårt tema . Att den alltid kommer att visa rätt riktning, gör inte saken sämre, och det känns som den fullbordar vårt hus, ihop med barometrar, ankare, besman vågar, bojar mm :)
 
Rätt svar: Alternativ 1. 25 kg

Motivering:

Som nybliven morfar, till barnbarnet Stella,
presenter jag sökt, som har känts speciella.
Tänkte att ett smycke, av guld skulle duga,
ja, det blir nog bra, NEJ - tycker min fruga.
- Vad passar väl bättre, till en söt liten tärna,
än denna sten, med kompassrosens stjärna !

Stella en stjärna.jpg
 
Svar 1. 25kg.

Den var grymt fin, och skulle lyfta min uteplats enormt mycket :)
 
svar: 25kg

Enligt min fru tillbringar jag alldeles för mycket tid i "vilse" är lite osäker på var det ligger, men med en rejäl kompass kanske det blir lite ordning.
 
Svar 25kg.

Har alltid haft svårt med väderstrecket där vi bor, detta kommer hjälpa mig att visa rätt.
 
Svar nr 1: 25 kilo.
Tror den kommer passa fantastiskt bra utanför vårt nya hem. :)
 
Svar: 25 kg!

Har visserligen redan planerat altanbygget, men inser att denna skulle sitta som en smäck, så en omplanering känns acceptabel!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.