Behöver lite råd vad jag ska göra med gräsmattan.
Den är två år gammal nu i sommar. Gödslade förra sommaren med gott resultat då den var väldigt gles innan.
Nu när den hunnit blivit två år gammal så han den börjat bli lite ojämn. Man känner när man går och framför allt när man klipper gräsmattan att gräsklipparen guppar väldigt. Det är inga stora djupa hålor, men den är ojämn.

Marken är ganska lerig i botten, med matjord lagd ovanpå. Har inga problem med dräneringen, blir aldrig några pölar som ligger kvar efter regn.

Hur ska jag gå tillväga för att få gräsmattan jämnare? Har ju tänkt att gödsla även denna våren, men frågan är om man ska göra andra åtgärder innan jag sätter igång med att gödsla?
 
S
är bara på med matrial om du vill ha en slätt gräsmatta.
 
Vad för material? Vanlig jord? Något med sand i?
Har förstått att jag behöver något material såklart, men inte vad. Och om jag ska vänta med att gödsla till efter jag har lagt ut material.
 
S
skulle nog faktiskt ta med sand i. på grund av att du har lera. och att det funkat för mig.
dock aldrig gödslat. och är sån klipper utan uppsamlare. och växer annat än gräs i mattan också
 
Köp gräsmattejord och jämna ut groparna med. Sedan är det bara att slänga ut gräsfrön..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.