nacka byggnadsvård brukar ha gammalt tegel, men de är dyra!

Men du kanske kan få mängdrabatt??
 
Ryktet säger att MathiasS har en rejäl hög liggande på sin tomt i Herrängen...... 8)
 
KarlXII skrev:
Ryktet säger att MathiasS har en rejäl hög liggande på sin tomt i Herrängen...... 8)
Fel färg tyvärr....
 
Hemmakatten
Det där har Kristofer och jag clearat för länge sen, goda grannar som vi är.:) Mot lite gammalt tegel vi hade liggandes och en burk hemmagjord jordgubbssylt i gammal fransk glaskonservburk fick jag älgkalvstek och älgfärs. ;D Vem sa att vi lever i pengasamhället?? Byteshandel fungerar utmärkt! ;)
 
Hemmakatten skrev:
Det där har Kristofer och jag clearat för länge sen, goda grannar som vi är.:) Mot lite gammalt tegel vi hade liggandes och en burk hemmagjord jordgubbssylt i gammal fransk glaskonservburk fick jag älgkalvstek och älgfärs.  ;D Vem sa att vi lever i pengasamhället?? Byteshandel fungerar utmärkt!  ;)
Jag förutsätter att ni tar upp det i er deklaration som någon typ av inkomst ;)
 
Hemmakatten
Nix skrev:
Jag förutsätter att ni tar upp det i er deklaration som någon typ av inkomst ;)
Oj, oj, oj..... Det är inte klädsamt att vara så avundsjuk... ;). Framförallt inte sen du gjort ALLT för att reta vansinne på alla maskinbögar.... ;). En 80-taggare, vad är det mot min älgfärs, tillagad som biffar med fyllning av persilja, ansjovis och enbär, kokta i gräddsås o serverade medkokt potatis o hemlagad rönnbärs- o morotsgelè!! ;D ;D
För att inte tala om älgkalvsteken som jag har kvar o tänker tillaga nästa vecka som "Involtini di vitello tipico alla genovese", dvs. kalvrulader med genovesiks fyllning med svarmp o parmesan, lite örtkryddor o tomater. Det kommer att bli kanongott! DET är något att bli avundsjuk på!! ;D ;D ;D
 
Hemmakatten skrev:
För att inte tala om älgkalvsteken som jag har kvar o tänker tillaga nästa vecka som "Involtini di vitello tipico alla genovese", dvs. kalvrulader med genovesiks fyllning med svarmp o parmesan, lite örtkryddor o tomater. Det kommer att bli kanongott! DET är något att bli avundsjuk på!!  ;D ;D ;D
Jag kommer!
Blir onsdag bra? ;)
 
Nix skrev:
Jag kommer!
Blir onsdag bra? ;)
Hur dax? ??? :D
 
Hemmakatten
Hemmakatten skrev:
Framförallt inte sen du gjort ALLT för att reta vansinne på alla maskinbögar.... ;).
Vad jag menade, och borde ha skrivit var förstås ALLA MASKINNÖRDAR. Ber om ursäkt till alla bögar!! ;)
 
Hemmakatten
Såg ni hur elegant Nix försökte dribbla sig runt kärnämnet..... Nåväl, jag vänder gärna andra kinden till.
På onsdag mellan 17.30 -18.30 väntar jag Nix med familj. Men vänta dig inte kalvsteken, nä, nä, så långt går jag inte.... Men italiensk mat passande för barn o familj blir det. Och Immobil, du är så välkommen, även om jag fick för mig att du bodde en bit från Sthlm. Ge besked!! Här skojar vi inte om allvarliga ting som god mat!! ;D ;D
 
Hemmakatten skrev:
Såg ni hur elegant Nix försökte dribbla sig runt kärnämnet..... Nåväl, jag vänder gärna andra kinden till.
På onsdag mellan 17.30 -18.30 väntar jag Nix med familj. Men vänta dig inte kalvsteken, nä, nä, så långt går jag inte.... Men italiensk mat passande för barn o familj blir det. Och Immobil, du är så välkommen, även om jag fick för mig att du bodde en bit från Sthlm. Ge besked!! Här skojar vi inte om allvarliga ting som god mat!!  ;D ;D
Aj då, där fick man för att man stack ut hakan...

Jag är på Åland på onsdag, så det får kanske bli en rain-check...
 
Hemmakatten skrev:
Och Immobil, du är så välkommen, även om jag fick för mig att du bodde en bit från Sthlm.
8) ~ 60 mil, å jag hinner inte dit till ens 18.30. ;) Tackar för omtanken, kanske ses vi en dag! ::) Å då skojar jag inte!! :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.