Tjena

Vi har ett verisure larm med kameror o kännare mm
Vill inte längre lägga 300 kr i månade på larmtjänsten som ändå aldrig bemödar sig med att åka ut om det är nåt...
Kan man koppla larmet och övervaka det själv på nåt sätt? så man kan säga upp abbonnemanget hos Verisure/Securitas.
Har mailat deras kundtjänst men dom vägrar ju såklart svara haha
Fick dåndimpen häromdagen då dom ringde o ville byta batteri i panelen i garaget, och då sa killen att det va lika bra att byta alla batteri på alla komponenter, skulle bara gå på 600kr i framkörning och tot med batteri 2000kr haha vilket jävla skämt..
Gör nog det själv :)

MVH Marcus
 
Då får du använda ett annat larm. En hantverkare/tekniker kostar i den prisnivån och du hade säkert varit nöjd för att betala en till framkörning nästa månad på nästa batteribyte.

Jag jobbar med trådade företagslarm och kunderna får inte öppna och köra sin grej, det är svårt att garantera funktionen då.

Ps öppnar du själv går sabotagelarm och det skapas ändå en serviceorder (med framkörning)
 
Kanon svar!! då vet jag....
klart man kan byta batteri själv bara att ringa larmcentralen så dom vet vad som ska göras så blir det inget sabotagelarm.
I min värld är det dyrt att först betala 15000 för larmgrejer sen 3600 till larmcentral som aldrig kör ut, och då behöva slänga upp 2000till för batteribyte.. men du tycker kanske det är peanuts
 
Nä jag har inte sagt att det är billigt nånstans, jag sa att det är vad det kostar.
Har du provat att ringa och säga att du byter batteri, okejade dom det?

Efter att abonnemanget/bindningstiden gått ut kan kund välja att inte ha uppkoppling mot larmcentralen, att bara sirenen tjuter. Dock vet jag inte med verisure, då jag antar att det är via deras server du når larmet med mobilen
 
Har själv ett Verisure larm men batteribyte och service ingår i vårt avtal med Securitas direkt.
Sen kan jag tycka att hela grejen med ett larm försvinner om det inte finns någon åtgärd vid tex inbrott. Är ju en klar fördel att en väktare kan säkra huset före man själv sticker in huvudet och att de kan vidta nödvändiga åtgärder vid ett inbrott om man bortrest så man slipper en svindyr värmeräkning.
 
Sitter själv och kämpar med val av larm och har fått erbjudande från Verisure. Rent principmässigt är jag emot all form av abonnemang men min bättre hälft är inte lika övertygad.

Min uppfattning är att folk är nöjda med Verisure så länge man larmar av och på och inte behöver göra några förändringar? Annars råder det lite delade meningar om vad som händer och sker.

Byte av batteri kan kosta pengar då de skickar ut någon som gör det?
Andra säger att de beställer batterier från Verisure och får betala 60 kr i frakt. Får de byta själva i så fall ?

Vad händer om man säger upp avtalet. Säljaren säger att det fortsätter att fungera som vanligt, medans en representant på deras facebooksida säger att de plockar med sig gsm modulen - vilket i så fall innebär ett icke fungerande larm. Klurigt detdär.

Får man tillgång till alla koder om man säger upp larmet?


Sen att de höjt priset de senaste två åren med mellan 6-8% årligen är inte heller det direkt positivt.


Kan någon bekräfta/dementera ovan info jag sökt mig till? Jag har mailat säljaren med frågor och även frågat på Verisure Sveriges hemsida. Men om jag skall vara ärlig så litar jag mer på användare än företaget ;)

Själv är jag inne på fristående Powermaster larm, dyrare initialt men intjänat efter 1½-2½ år beroende på vad man väljer till.
 
nikasp
Vad blev det Felde? Vi har ett gammalt Verisure larm i villan vi flyttar till i juli. Har fått offert på Powermaster. Går på strax under 9000 så det tar 2-3 år innan man är break even.
 
Hej Niklasp!

Efter undersökning rörande Verisure så har jag strykt det helt och hållet. De har en ful marknadsföring där de hävdar att man kan säga upp larmet efter 2 år. Detta är en sanning med väldigt mycket modifikation då de plockar med sig GSM modulen och ger inte möjlighet att köpa en ny till. Man blir då hänvisad till sitt bredband. Som går ner om man helt enkelt öppnar elskåpet på fasaden och bryter strömmen.

Jag har handlat mitt larm från Protexus på västkusten. Samma ställe som jag köpt mitt tidigare larm. Helt enkelt för att de erbjuder bra priser och fantastisk support. Larmet kommer färdigkonfigurerat så det är bara att montera upp.

Finns möjlighet att få det billigare från England säkerligen men jag har varken tålamod eller intresse att sätta mig in i konfigureringsförfarandet. Köper mer än gärna den tjänsten och efterföljande support. är toppen nöjd.
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
nikasp
Det låter bra Felde. Tankarna går i precis samma banor och jag har en offert på strax under 9000 för ett PM-10-larm. Det var ju lite lurigt med ström, jag tänkte att fiberbredband vore det bästa men elskåpet är nog enkelt att komma åt. Har ju läst om att proffsigare bovar kan störa ut GSM på enkelt sätt också. Nåja, man får hoppas att de inte gör sig så stort besvär och går på någon annan villa.

Jag ska prata med Verisure också men det lutar åt att de får montera ner det som finns i vårt hus innan vi flyttar dit.
 
Redigerat:
Det låter prisvärt. Klart det går att störa ut GSM larm. Vill tjuvar in så går de in oavsett. Men larmet kan avskräcka och det är lättare att bryta strömmen vid ett spontaninbrott än att störa ut om man inte har utrustning med sig för det. Bäst är såklart båda delar.


Jag skulle dumpa Verisure direkt. De spelar på folks rädsla för inbrott och erbjuder en extremt överprisad produkt där man sitter fast med kostnadsökningar på 5-7% per år (månadsavgiften).m.m. När man väl tröttar så har man lagt många många tusen på ett larm som ändå behöver bytas ut.

Köpa fristående och sen om man vill, koppla upp det till larmcentral eller köra det själv är vägen att gå. Iallafall enl mig.
 
nikasp
Yes, i offerten fanns det ju exempel på väktarlösning för ~80 kr/mån och engångsavgift på 250-800 kr. Hur var det med möjlighet att mäta fukt med egna larmnivåer i krypgrund med PM-larmet? Jag hittar endast en "översvämnings"-detektor eller har jag kollat dåligt?
 
inte en aning :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.