Du ska med de förutsättningarna inte isolera något på insidan, sedan kan du bygga en innervägg med plåtreglar utan isolering.
En lösning med fläktar, etc, tror jag inte på i ditt fall mera än att de susar, de nästan ljudlösa ger ändå för dålig kapacitet. Datorfläktar är gjorda för mindre utrymmen och för en hel vägg ger det inget.
Skulle du trots allt få fuktproblem så gäller åtgärd på utsidan.
 
Nä isolering blir det inte! Så du tror inte på fläktar alltså. Jag får väl testa mig fram och testa lös fläkt och se hur det drar! 😉
 
K Kromo skrev:
alltså nya tankar :confused: jag funderade ju på att sätta en fläkt typ datorfläktar uppe på väggen på några ställen som blåser ut luft genom ett ventilgaller. Nu funderar jag på att sätta dator fläktar i ventilgaller nere på väggen istället. Det är ju vid golvet som risken för fukt är störst. Är det då inte bäst att få bort den istället för att den ska dras upp längs väggen och ut vid taket genom fläkten.
Funkar det att sätta datorfläktar vid golvet???
Om ja ska jag sätta ventilgaller uppe på väggen eller ska fläktarn
K Kromo skrev:
Nä isolering blir det inte! Så du tror inte på fläktar alltså. Jag får väl testa mig fram och testa lös fläkt och se hur det drar! 😉
Gammal tråd men hur gjorde du tillslut?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.