Halloj!!

Jag går i byggtankar och just nu så lutar det väldigt mycket åt hjältevadhus spira 211. Någon annan som byggt ett sådant? Eller har några tankar om detta??
 
Hej.
Vi har byggt ett spira 194 och är väldigt nöjda.
Visserligen ett år sen så jag vet inte riktigt hur tillval osv ser ut nu men
Vi rycker huset känns gediget och byggt med bra material.
Kika in här om du vill läsa om vårt bygge
Www.familjenbbygger.se
 
Ja, eran blogg har varit vädligt välbesökt av mig senaste året!
Då var det beställt iaf, känns kanon!
 
Kul att ni beställt! Har ni valt mycket tillval? Har ni fatt leveransdatum? Läser gärna om ert projekt om du vill berätta mer.
 
Vi håller på med tillvalen just i detta nu, S-serien har ganska så begränsat utbud av tillval just för att kunna hålla ner pris och produktion. Så vi har faktiskt valt bort en hel del just för att kunna välja precis det vi vill ha. Kommer självklart bli lite dyrare i slutändan, men vi tror och hoppas att det är värt det!

Vi har valt bort hela fasadpaketet då vi hellre vill ha puts

Vi har valt bort köket då vi vill ha stenskiva, köksö med häll, ho och fläkt.

Vi kommer att göra övervåringen efterhand som familjer växer!

Har ni beställt ännu Verobar?
 
Nej, vi har en tidplan som innebär att vi kommer att köpa tomt tidigast i höst så vi har en stund kvar. Under tiden håller vi på med att försöka få till en shortlist över tänkbara leverantörer. Det finns ju mycket att fundera på vad gäller t ex vilken standard man kan tänka sig osv.
Vi har byggt tidigare så vi har lite koll. Just det här med köket är jag också inne på, beroende på vad man får för prisavdrag. Vi har ett Ballingslövkök idag, och jag kan lika gärna tänka mig att sätta ett IKEA-kök själv och köpa de bänkskivor osv man vill ha. Har ni tänkt ta IKEA istället?
Badrumsmöbler köper jag nog hellre själv. Till nuvarande hus valde vi bort Ballingslöv i badrummen och köpte kommoder och spegelskåp på K-rauta när de hade 20% på Noro och Hafa. Blev jättebra. Hafa har vi köpt till tidigare hus när vi renoverat, jag tycker att de är prisvärda.q
Sedan kan man inte planera hus på riktigt förrän man har tomten, men det är så roligt att räkna och fundera. Byggtidenk kommer att vara en viktig parameter för oss.q
 
Hej, Spira 211 är intressant för oss också. Vi letar efter bilder på matrummet, vardagsrummet och då själva vinkeldelen. Vi har inte sett bilder på hur det blir med väggen mellan matrum och vinkeldelen (vardagsrummet). Har ni några tips? Vi har varit inne i Smålandsvillan Villa Nybro men den vinkeldelen är så mycket mer öppen och dessutom finns fler fönster i den husmodellen. Vill helst se ett visningshus men först och främst foton.
 
Hej! @gustavberden, hur går det för er? Hur långt har ni kommit? Vi funderar också på att bygga ett spira 211 och vill gärna veta allt ni kan tänkas dela med er av ��
 
Oj!

Jag har missat att svara på ett helt gäng i denna tråden ser jag!
Nu kör vi ett race och sen ska jag verkligen försöka vara bättre på det!

@verobar
Bortvalet av kök är tyvärr inget jätteavdrag att tala om, runt 30.000:- , men då är standardköket åt andra sidan extremt standard. Det stora aneldningen till att vi väljer bort det helt är för att vi vill ha stenskiva och även köksö med häll och fläkt på ön.

Vi ska kika på lite olika modeller men just nu lut

@Villevillakulla
Vi har faktiskt inte sett hur det ser ut exakt utan vi går lite på magkänsla. Vi kommer flytta fönster och dörrar från själv vinkeln och flytta dessa till framsidan. Detta får vi dock göra efter att huset är levererat.
Sen har jag även en fundering på att öppna upp i nock i vinkeldelen för att verkligen få ett härligt rum där ute. I och med att hjältevad använder nockbalk så kan det bli riktigt bra!

@Agite
Vi har inte kommit längre än att vi gjort beställningen på huset. Håller förnärvarande på att renovera ett hus som vi ska på i under tiden.

Ni hittar lite bilder på detta på www.gåsavad.se
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.