A
Hej skall sätta glasfiberväv på tapetserade gips och spånplatteväggar, hur gör man ?

Har läst någonstans att all tapet måste tas bort :(

På något annat ställe lästa jag om grundmålning och på ett annat ställe att man kunde rolla väggarna med vävlim.

Vad gäller ?

Med vänlig hälsning Hasse
 
Det går att limma glasfiber direkt på gammal tapet, under förutsättning att tapeten hänger uppe, men risken är ganska stor för att den gamla tapeten lossnar när du limmar glasfiberväven. Jag skulle ånga bort tapeten först för säkerhets skull.
 
Skulle grundat upp med en tapetgrund,se bara till att lägga på flödigt och jobba in den ordentligt för bästa resultat.
 
H
Sedan blöter man ner väggen med en massa lim och målarfärg när man målar väven. Det behövs mycket färg. Så mitt räd, ta bort tapeten eller prima med något så att inte lim och färg går igenom till tapeten. Köp mycket färg, väv är rena läskpappret, behöver inte ens måla första lagret det är bara att hålla rullen mot väggen. :cool:
 
A
Åkte förbi Biltema och köpte deras tapetborttagare för 279 riksdaler, bland det bästa jag köpt för den summan pengar. Så nu ångar jag på :)
 
  • Gilla
HEM2121
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.