M
Nu är det borta...
 
Ursäkta den morbida humorn men Beijer verkar veta vad en hemmafixare behöver för tillbehör. :eek:

8171612.png
 
  • Gilla
jnse och 4 till
  • Laddar…
M
Flisby har koll på läget minsann. Här är ett härligt utdrag från deras FAQ angående "blödande betong":

( http://www.flisbyab.se/fraga-flisby )

I cementen finns kalk som delvis är bränd. Den obrända delen av kalken kan av kappillärkraften (solens dragningsförmåga) sugas upp genom ytbeläggningen - oavsett vad den består av.
Say no more! :D
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
orparn och 2 till
  • Laddar…
:D
Där visste hon verkligen vad hon pratade om...

Är det för att solens dragningskraft flyttar jordklotet närmre solen som det är varmare på sommaren? :D
 
M
De har visst fått nys om humorhörnan på byggahus, nu ligger hela sajten nere :D
 
Mikael_L
Den gick väl ner av överbelastning när över 100.000 byggahusmedlemmar skulle in och läsa ...

Du har startat en DOS-attack! :eek:, hur känns det? :)
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Error 503. Betyder det sakfel?
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
...
Du har startat en DOS-attack! :eek:, hur känns det? :)
Till och med DDOS.

Det ger nog pluspoäng i vissa kretsar :)
 
Är det samma sak när maskrosor växer genom asfalt också?
 
Det är nog tyvärr så att flertalet av de som arbetar på Flisby har lite otur när de ska tänka.

Härom året så kollade vi runt på olika ställen efter marksten. Jag hade sett att Benders lämnade 10 års garanti på sin marksten och frågade därför Flisby vilka garantier de lämnade på sin sten...

* Först fattade de inte frågan alls
* Sen hänvisade de till att de följer Mark AMA (som, om jag fattat rätt, har med hur underarbetet och hur stenen ska läggas och inte rör garantier alls) och att en stenläggare kan ge garantier.
* Sist så får jag ett svar från VDn som menar att det inte finns behov av förlängd garanti utöver den treåriga reklamationsrätten i konsumentköplagen. Och menar att om stenen inte gått sönder inom tre år så håller den mycket länge och hänvisar till Ringmuren i Visby som exempel. Visst finns det likheter, men jämförelsen är nog inte helt relevant.

Jag köpte sten från Benders.
 
Ringmuren i Visby gick jag på härom veckan. Den såg faktiskt rätt risig ut måste jag säga....:)
 
  • Gilla
Dalbotant och 1 till
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Ringmuren i Visby … såg faktiskt rätt risig ut måste jag säga....:)
Ja, vad hade du väntat dig, efter garantitidens utgång …
 
  • Gilla
Enolf och 3 till
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Ringmuren i Visby gick jag på härom veckan. Den såg faktiskt rätt risig ut måste jag säga....:)
Ja, hade det varit sten från Benders istället för Flisby så hade den antagligen fortfarande varit som ny :D
 
M
Mikael_L skrev:
Du har startat en DOS-attack! :eek:, hur känns det? :)
Mwohohahahaaaaa! :cool:

Vidare: Jag var på flisby och skulle köpa skifferplattor häromdagen. Jag: -har ni sådana som är runt 12 millimeter tjocka? Hon knappar på datorn en stund och utbrister -Nae, men vi har de som är ungefär en komma två centimeter.

:what:


Jag anar ett visst mönster här...
 
  • Gilla
fubar
  • Laddar…
@MaxPax: Var det i Göteborg?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.