Det går bra att vända slangen under brädorna, men var noga med isoleringen så att den inte trycks undan utan gör spår för slangen. Har man ett gammalt hus med vinddrag i väggarna så kan det börja dra under golvet om inte isoleringen ligger tätt.

Bästa sättet, men mer jobb, är att förstärka under de brädor man kapar av vid vändningen. Även mycket lättare att få till isoleringen snyggt.
 
Ska själv snart göra golvvärme och står inför samma val, ska man köra gips/spån över glespanel eller parkett direkt på? Det verkar vara delade meningar. Ni som körde utan spån sviktar golvet? Och ni som körde med spån, är det lika varmt?
 
Mitt golv sviktar inte och är varmt som det ska fast jag lade 28 mm massivt furugolv uppe på glesen.
 
Jag lade som sagt gips och sedan lumppapp och det har funkat bra ett par år nu :)
 
ok det verkar som att man måste ha nåt mellan 14mm parkett och glespanel, ska nog också köra golvgips.
 
Hur långt mellan har ni satt panelen på? Jag hade snickare hemma som gjorde alla mina golv och de satte rören med 30cc och även panelen\reglarna på 33cc. Vi har lagt golvgips överallt och sedan laminat men trots detta så sviktar golvet mycket på vissa ställen och när jag kollar på andra bilder så ser jag att folk har satt upp betydligt mycket mer reglar.

Bifogar en bild på hur det ser ut:

20141214_115740.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
dojsygo skrev:
Hur långt mellan har ni satt panelen på? Jag hade snickare hemma som gjorde alla mina golv och de satte rören med 30cc och även panelen\reglarna på 33cc. Vi har lagt golvgips överallt och sedan laminat men trots detta så sviktar golvet mycket på vissa ställen och när jag kollar på andra bilder så ser jag att folk har satt upp betydligt mycket mer reglar.

Bifogar en bild på hur det ser ut:

[bild]
Hur många cm har ni mellan reglar? Samt hur tjock är glespanel är den 21 eller 28 mm?
 
spamb skrev:
Hur många cm har ni mellan reglar? Samt hur tjock är glespanel är den 21 eller 28 mm?
Den är 21mm tjock och 90mm bred, det är 30cm mellan panelerna men det ligger ju på befintligt golv så det bär inte eller så. Men under själva värmeplåten så är det ju bara luft eller vad man skall säga (alla andra bilder på liknande konstruktioner har panel under plåten också).
 
D dojsygo skrev:
Den är 21mm tjock och 90mm bred, det är 30cm mellan panelerna men det ligger ju på befintligt golv så det bär inte eller så. Men under själva värmeplåten så är det ju bara luft eller vad man skall säga (alla andra bilder på liknande konstruktioner har panel under plåten också).
Det ser felaktigt monterat ut. Vad jag förstår ska glesen hålla uppe plåten så den tar i överliggande golv.

Håller på att undersöka dessa med bjälklag och golvvärme nu. Sent svar men bättre än inget.
 
D dojsygo skrev:
Hur långt mellan har ni satt panelen på? Jag hade snickare hemma som gjorde alla mina golv och de satte rören med 30cc och även panelen\reglarna på 33cc. Vi har lagt golvgips överallt och sedan laminat men trots detta så sviktar golvet mycket på vissa ställen och när jag kollar på andra bilder så ser jag att folk har satt upp betydligt mycket mer reglar.

Bifogar en bild på hur det ser ut:

[bild]

Ja det där är tyvärr fel på alla sätt jag kan komma på, sorry
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.