Hej! Vore jätteschysst med snabba svar :)
Vi fick staketet nerkört av en fartdåre, och ska försöka göra försäkringsanspråk. Någon som vet, ungefärlig kostnad för följande (inklusive arbete, för vi har inte tid med detta själva):
Tolv meter staket, åtta stolpar som ska förankras, gjutas fast med storlek cirka 100x100. Cirka en meter högt staket, sammanlagt 120 spjälor (en meter långa). Ett par tvärsgående per sektion. Materialkostnad får jag till några tusen, men jobbet? Utan rotavdrag? Marken är inte särskilt stenig så förankringen av stolpar borde inte skapa större problem än normalt. Jättetacksam för svar!
 
Två dagars arbete alltså 8000:- borde väl va rimligt
 
Tack :)!
 
Ska det målas också?
Är det i stockholm?
3 dar två man får du nog räkna med :(
 
sunqan skrev:
Ska det målas också?
Är det i stockholm?
3 dar två man får du nog räkna med :(
Man skulle varit snickare i Stockholm i stället, halva tempot och dubbla lönen 😊
 
Jag tog för ca 5 år sedan in anbud på ett staket, 66 meter långt men i övrigt liknande förutsättningar. Totalpris var 120.000:- monterat, målat och klart. Alltså nästan 2000:-/meter. :wow:
 
Sen ska väl befintligt staket avlägsnas?

larsbj- har du missat alla inlägg om badrum? Priserna i stockholm är löjliga.
här kommer offerten vara typ - kapning av brädor 144 stycken, 1 dag, grundmålning och två strykningar 3 dagar, demontering och bortforsling 2 dagar. Gjutning 6 plintar 2 dagar montering staket, iinklusive målning av spik/skruvhål 2 dagar.
totalt 10 dagar.
 
Nu såg jag att fler svarat. Loggar inte in så ofta. Stället är i Malmö. Så priserna skiljer sig nog rejält från vad det kostar i Stockholm. Väntar i alla fall på en offert nu för att skicka vidare till försäkringsbolaget. Tack för alla svar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.