Är lite sugen på en trevlig familjebåt med plats för att sova ett par personer.
Motorbåt med 4-taktare känns som ett krav, lite typ som en sån här.
1723.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vad finns att köpa för max 100k?
 
Finns ganska mycket. Är dock hyfsat tunt med fyrtaktare har jag märkt eftersom jag själv letar efter samma typ av båt. Kommer dock själv inte att köpa förrän efter semestrarna då jag vet att det kommer ut massor av båtar då på annonsmarknaden.
Kollar mest på Flipper,Bella och uttern.
Har också fyrtaktare som krav pga ljud och bränsleekonomi då jag vet att det är lätt att köra upp en tusenlapp i bränsle pp en helg med tvåtaktare pp ca 70-90 hk.
 
Det är en väldig skillnad i bensinförbrukning mellan 4 och 2-takt. Hade tidigare en Ryds 480s med 40 hk 2-taktare. Jag köpte sen en Ryds 600 Bigfish med 90 hk 4-takt. Jag kör upp ungefär lika mycket bensin med båda båtarna på en dags användning.
 
Säkert bra om man vill ha en DC båt, den du länkade först till är en HT.
Har haft både styrpulpet och DC båt men vill helst ha HT just nu då jag tycker det fyller mina behov just nu.
Att kolla om båten har inombordare..
Hela avgaslimpor.
Brandsläckningssystem.
Motorrumsfläktar.
Kolla impeller.
Zinkanoder.
Sprickor i skrov.

Själv har hellre äldre skrov som kan jag kan piffa upp själv och nyare motor än medelgammal båt och medelgammal motor.
Finns ju rätt många gamla båtmodeller som ser rätt moderna och tuffa ut fortfarande.
 
R
Åker och hämtar vår "nya" båt imorrn, en Ryds 550 DC med en Johnson 4-takt 90Hk i bak. Precis lagom båt för oss.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
verktygsgurun och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.