Hej,

Jag har ett radhus med ca 80 kvm låglutande papptak. Detta behöver läggas om.

En firma har besiktat taket, som trots sina 20+ år är i bra skick utan läckage.

Firman föreslår justering av nuvarande tak, dvs skära ner bubblor och jämna ut. Sen lägga på nytt papptak (Trebolit Elastolit). Nya fotplåtar och andra delar. Förutom krönplåtarna som går att återanvända.

De vill ha 29 000 kr exkl ROT-avdrag. 23 000 kr inkl. ROT-avdrag.

Är detta ett rimligt pris i Stockholms-området för ett tak på ca 80 kvm? Vi vet att firman är välkänd och gör ett bra jobb, har lagt om väldigt många tak i området där vi bor.
 
Gjorde nästan exakt samma fast drygt halva ytan för några år sen och betalade ca 15 000:- för det.
 
Stefan N skrev:
Gjorde nästan exakt samma fast drygt halva ytan för några år sen och betalade ca 15 000:- för det.
Med andra ord låter det vettigt enligt dig?
 
Gör dig besväret att fråga minst en firma till.....
 
Man får ju inte någon ungefärlig prisuppgift utan att varenda jävla firma ska komma och kolla. Inte ens om jag specifierar vad den första noterat behöver göras. Kände att det vore värt att kolla här då. Har ju reda fått ett svar som tyder på att det åtminstone inte är något överpris.
 
Idag fick jag efter att ha ringt och påmint en offert på omläggning av mitt papptak, jag höll på att ramla av stolen.
177 000 !!! (före ROT)

Större och antagligen lite mer komplicerat än ditt, 160 kvm, byte av två brunnar och krönplåtar, men i övrigt samma jobb som hos dig.

Du får gärna PM:a vilken "din" firma är så gör jag samma så slipper du välja fel firma om du ska ta in någon mer offert.

/Danne
 
Hemmakatten
Jag tycker difference pris lät okej.

Om du vill kolla med någon annan så ta kontakt med Snättringe Tak. Har anlitat de till två olika hus, senast var det papptak på låglutande tak. Innan dess var det ett shingeltak på sadeltak. Förmodligen inte de allra billigaste men de har gjort bra jobb.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.