Vad skulle priset bli på  en torpagrund ca:110kvm ?


Finns det någon sida man kan kolla på bra info om torpagrund?

 
Finns det ingen som har byggt med torpagrund som har ett ca pris ???
 
Bob_the_builder
Hur har du tänkt att den ska byggas? Konstruktion? Eget arbete?

Jag gjöt en sula på berget och murade sedan med lecablock. Skulle tro att totalkostnaden blev ca 50 kkr, men då gjorde jag jobbet själv.

Edit: Min grund är 155 m2.
 
Gräva och lägga fyll själv och sätta betong elementen åxå men behöver mera fakta om tillvägagångsätt.

Ska man gjuta sula först eller sätter man det på bärlager direkt???

Fortfarande intresserad av vad ni har betalat för priser på torpagrund ca110kvm

Med eget arbete eller om ni har lejt ut det vilken kostnad blev det då?

Matrialkostnad om ni har det?

Mycket info är jag spekulant på ;) Jag vill lära mig mer ;D
 
KOm ihåg att om du köper färdigt hus eller en byggsats så blir det också dyrare eftersom det tillkommer ett golvbjälklag jämfört med platta på mark. Men det kanske du redan hade koll på när det gäller prisfrågan på själva torpargrunden.
 
Vi har hittat ett hjältevadehus som kanske skulle passa oss.

Hjältevadehus kräver ju torpagrund så jag intresserad vad kostnaden skulle kunna bli om man gjorde jobbet själv med torpagrund eller vad det skulle kosta att läja ut .

Svärfar har gävare så själva grävjobbet blir ju inte så dyrt det är ju blocken och fyllet men har inget pris hum vad det skulle kosta.
 
Jag har en kompis som nyss byggde krypgrund på 98 kvm själv, och det gick lös på ca 20 000kr.
byggblock 3000
markisolering 2000
ytterisolering 2000
schaktning mm 6000
dränering 7000

j-la jobba att släpa hem materialet, men lätt att bygga. räkna in reglarna till golvbjälklaget i kalkylen, eftersom du slipper dem om du gör platta. Du spar några hundratusen på att bygga krypgrund!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.