:(:(:confused::surprised:
Hej Wagneta här....

Glad i hågen gick jag ut i ladan och skulle såga till taklisterna. Bah, helt tom i huvudet!!!
Hur gör man???? :wow:
Kan ni visa med bilder hur man lägger i hålkälslisten i kap- och geringssågen, snälla tack.
 
Enklast om man inte kan se det i huvudet är att lägga den som den ska sitta i gersågen.
 
ja jag gjorde det och det blev helt fel...och jag har prövat olika sätt men det blir bara fel.....jag försöker se i huvudet hur det ska se ut....men blir fel ändå.....
 
Tänk att det bakre anhållet är väggen. Gera genom att vrida sågen inte genom att luta.
 
  • Gilla
Wagneta
  • Laddar…
Wagneta skrev:
ja jag gjorde det och det blev helt fel...och jag har prövat olika sätt men det blir bara fel.....jag försöker se i huvudet hur det ska se ut....men blir fel ändå.....
Markera på en kort bit vilken sida som du lägger ner och vilken som står upp skriv sedan höger/vänster på denna, ställ in sågen på 45 grader med handtaget åt höger. Rak såga sedan en bit bort och skriv höger/ höger på den nya biten .Gör likadant med nästa bit men skriv nu vänster/vänster och ställ sågen 45 grader åt vänster. Osv. Nu kan du gå in och ställa dig i ett hörn och se hur bitarna skall sågas föra att du skall få till hörnet. Om du skall få till ett ytterhörn använder du det vänster/höger samt höger/vänster bitarna. Om innehörn höger/höger och vänster/vänster bitarna.
 
Stefan N.....:) Du är en ängel.....det var jättebra bilder i den länken du la upp......tack så jättemycket för hjälpen och tack alla andra också för hjälpen...I morgon ska jag göra nya försök...ska först köpa hem mer list.......tack tack tack
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.