Suck, råkade ta en 83mm dosborr till apparatdosa när jag satt upp panel. Kört med spik pistol och orkar inte bryta upp. Hörde hade skall finnas en täckbricka. Men jag inte hittat när jag sökt. Finns det sånt, typ rektangulär vit tunn plast?
 
Åtminstone vägguttag finns i en större modell för 80 mm dosa. Om den ryms i en 70 vet jag inte.

Protte
 
Elko har en adapter för hålen i alla fall: E1420289. Om bara ramen är stor nog för att täcka hålen så får det nog.
 
petersv skrev:
Elko har en adapter för hålen i alla fall: E1420289. Om bara ramen är stor nog för att täcka hålen så får det nog.
Har försökt att kolla detta nummer, men hittar inget varken på Elbutik eller på Elkos hemsida. Du får gärna skicka en bild eller länk
 
KnockOnWood skrev:
Om du inte hittar något passande kan du ju ta en sådan här
[länk]
2 mm tjock, kan sågas till och målas med vanlig väggfärg.

Förr hade man ju alltid plastskydd under strömbrytarna för att slippa fula svarta fingrar på tapeten.

Kanske dessa räcker förresten:
[länk]
Var faktiskt på Classe och köpte akrylplast. Frågan hur man kan kapa till den på ett snyggt sätt bara. Tips! Fintandad såg?
 
Hittade ett E14 202 83. Men testar med plasten.
 
Mattias_Jo1 skrev:
Var faktiskt på Classe och köpte akrylplast. Frågan hur man kan kapa till den på ett snyggt sätt bara. Tips! Fintandad såg?
Så tunn plast har jag inte jobbat med, men försök att
Tejpa på plasten på sidorna av sågsnittet för att skydda mot skav.
Vasst blad i sticksågen.
Ställ ner matningen på sågen.
Kör långsamt.

Sedan gäller det att putsa till kanterna
En Surform funkar bra:
1413_prev.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Utifrån min erfarenhet av att tillverka båtventiler ("fönster") i Plexi och Lexan.
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Taxen skrev:
Här är en gammal länk som jag sparat.
[länk]
Det stämmer ju ganska väl med mina kortfattade råd.

Pust :)
 
2mm akrylplast behöver man inte såga! Går att skära med brytkniv ett par gånger på varje sida och sen enkelt bryta plasten. Slipar till skärkanten så snittet blir snyggt.
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Ähh..jag slet bort panelen och borrade riktigt denna gång.😄
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.