Jag håller precis på att lägga en order på nya sp treglas alu fönster.

Fönstren finns i lager med snabb leverans men om jag vill ha spaltventil så är det tillverkningsvara med betydligt längre leveranstid.

Det gäller vardagsrum och hall. Behöver jag spaltventil? Kan jag eftermontera själv och är det svårt i så fall? Kan jag sätta en ventil igenom väggen istället? (Träfasad)

Tacksam för svar
 
Självklart kan du sätta en ventil i väggen istället. Jag tror det är svårt att eftermontera sp spaltventil då de fräser ur ett ovalt hål i karmen vilket förmodligen blir knepigt att göra själv. Jag har spaltventil på alla öppningsbara fönster men mina lite större fasta fönster och altandörrar blev utan. Vart beställer du dem? Jag beställde 5 fönster och 2 altandörrar från sp förra helgen. Fick 7k i rabatt när jag bad om en offert. Med vänlig hälsning, Ramnemark
 
Ok tack för svar.
Jag beställer på bygghemma. Det står att det är 30% nu men jag vet inte hur sant det är.

Då kanske jag satsar på att sätta en väggmonterad ventil istället då. En nackdel är väl att det blir fulare kanske!
 
Gå in på kontakt på bygghemma.se och välj offerförfrågan. Sen skriver du i mejlet exakt vilka fönster med vilka mått och vilka tillval så skickar de en offert tillbaka till dig. Jag gjorde detta förra helgen och fick 7000kr i rabatt mot om jag bara la de i varukorgen på deras hemsida. Så de finns ett par tusenlappar för dig att spara. De tog ca 10v i tillverkning för mina fönster förra gången så det beror ju helt på när du behöver fönstrena. Mina kommer nog i början på juli men det är tillverkningsvara på mina mått/tillval/färg :)
 
Det låter ju intressant! Men var det redan 30% kampanj då så att du fick ytterligare rabatt utöver det?

Förresten: nu inser jag att SP har allmogeprofil. Hur uttalad är den? Jag vill ju inte ha ett gammaldags intryck! Nån som kan förklara detta lite? Huset är ett enplans radhus som renoveras i modern stil. Bör jag kika på andra fönster istället?
 
Jag minns inte om det var 20-30% rabatt på sidan då. Men det blir billigare vid offerten än vad du får på hemsidan. Förra gången jag beställde fönster där var det ca 6000 i rabatt. Så om jag inte hade mejlat dem så hade det kostat mig ca 14 000 mer för fönster till hela huset. Gillar du inte priset i offerten så är det bara att svara nej på den :). Jag vet inte om jag har en bild på fönstret. På mitt hus blev det jättefint med den. Enligt han på bygghemma så hade traryd lite mindre profil. (Annars är sp och traryd samma fönster)
 
Tack som fan för tipset! Jag ringde nu o la ordern per telefon och fick flera tusen rabatt! Hoppas jag blir nöjd med profilen bara. Well Well
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Det var så lite så.
Alltid gött att man kan spara pengar :)
Detta var bästa bilden jag hade.
Det är SP Balans Plus
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.