mamawi skrev:
Det var ju synd att ni tyckte lika till slut, dessutom åt fel "håll" sett från min synvinkel.
Är ju inte fråga om att få till en osynlig lagning eller att esttetiken är särskilt viktig alls, mes funktionaliteten, kommer man åt tillräckligt från undersidan med all delar kvar, så varör lägga timmarna exytra på skruva isör och ihop?
Klipparen har drivning på framhjulen (där sprickan sitter, fast remmen går på motsatt andra sidan fram), därav min ovilja att skruva isär.
Varför fuska och göra halvdana lagningar till sig själv ??

Y
glasfiberspackel. ;)

Skaffa en plåtbit, borra hål och popnita/skruva fast den så att den håller samman sprickbildningen.

• Gilla
Chaly
  • Laddar…
A
AndHay skrev:
Du drar bulten åt rätt håll? ;)
Dom brukar vara "felgängade", lossas i rotationsriktningen.

MVH

Anders
Dra inte medsols, inga gräsklipparmotorer har "felgängade" knivaxlar!
Rotationsriktningen har du rätt i, men den är motsols sett nerifrån, så det blir till att skruva åt vänster för att lossa och höger för att dra åt.

Angående sprickan, håll ett öga på den och klipp vidare tycker jag.

Vasara skrev:
Dra inte medsols, inga gräsklipparmotorer har "felgängade" knivaxlar!
Rotationsriktningen har du rätt i, men den är motsols sett nerifrån, så det blir till att skruva åt vänster för att lossa och höger för att dra åt.

Angående sprickan, håll ett öga på den och klipp vidare tycker jag.
Sorry, jag tar tillbaka min smiley.

MVH

Anders

A
AndHay skrev:
Sorry, jag tar tillbaka min smiley.

MVH

Anders
Nåja, smileyn var ju efter frågan skruven dras åt rätt håll, helt berättigad tycker jag ;)

På åkgräsklippade kan skruven vara felgängad på ena kniven men då är det som du säger att den lossas i rotationsriktningen.

• Gilla
AndHay
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.