Jag vet inte om det redan finns en sådan här tråd?
Men jag vill gärna se att det läggs upp länkar till snickeribloggar av allehanda slag.
Dvs bloggar för möbelsnickeri, trähantverk, trämaskiner/ verktyg

Jag hittade en riktigt trevlig länk här på forumet till en "hyvelblogg" med hög nivå på verktyg för trähantverk: hyveldoktorn.se

Kan också passa på att nämna min egen blogg på nysagat.se

Fler intressanta bloggar?
 
Nysågat, det är den som är helsponsrad och drivs av Logosol eller ?
 
Nysågat ja, det är Logosols, men lyft gärna fram några bloggar som inte innehåller länkar, annonser eller produktplacering? :)
Fast helsponsrad? Nej? Logosol har inte sponsrat mig med någon av de maskiner eller verktyg som jag skriver om i bloggen, de har jag köpt innan jag började blogga. Så var det sagt :)
 
Christophers blogg var intressant bidrag!
Länkar till bloggar var det i denna tråd som sagt
 
Jag hittar inte din på länken, finns det en direkt till din blogg ?
 
Chis Schwarz har många bra länkar på sin popular woodworking-blogg. Några av mina favoriter där är:

- Sauer & Steiner fantastiska hyvlar och snyggt hantverk. Det finns också några bra inlägg om husrenovering i arkivet.
- Peter Follansbee Om möbelsnickeri på 1600-talet. Intressant och lärorik, även om man inte gillar stilen
-Joel på toolsforworking wood En del historia, en del nya verktyg och en del tips och tricks.
- John Ecconomaci Bridge City Toolsworks blogg till "The Drivel Starved Nation" Kul och informativ men kan bli ganska dyr att läsa... DAMHIKT
-Tom Fidgen Om möbelsnickeri med handverktyg
-The Village Carpenter. Bra skriven blogg med bra foto! F.n. om hennes hyvelbänksbygge.

m.m.
/B
 
Hittade nyligen www.askwoodman.com. Är främst en Youtube-kanal med olika projekt. Senaste projektet är en intressant arbetsbänk med Festools MFT i åtanke. Festools-fans kommer klart gilla den :)
 
Hur kunde jag glömma Paul-Marcels blogg? Mycket Festool och finsnickeri med lite BCTW på köpet med många bra videor. Jag snackade lite honom på WIA i Cincinatti i höstas då han demonstrerade i BCTW's monter. Trevlig och hockeytokig kille.
/B
 
  • Gilla
PeterJeffrey
  • Laddar…
Chris Hall är min hjälte! http://thecarpentryway.blogspot.se Tyvärr är bloggen lite jobbig att orientera sig på, men när man väl har läst igenom allt material så är det bara att hålla sig uppdaterad! Såg för övrigt att jag inte läst sista inlägget så jag drar dit nu för att läsa finalen på hans gigantiska port som jag följt under en längre tid!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.