Kan någon tipsa om rätt förgreningskontakt för dessa? http://elbutik.se/product.html/led-downlight-slimline-dimbar?category_id=15227

De ska alltså seriekopplas med JST-SM-kontakt och jag hittar inte exakt det.Jag behöver fem uttag eller fler och loopar för att terminera.

Hidealites t.ex. har *nästan* samma kontakt men inte riktigt och på Elbutiks sida hittar jag bara "en till två" kontakt för just JST-SM och det funkar ju förstås men en väldigt trasslig lösning med en massa sådana för att koppla ihop fem lampor.

Tacksam för svar. Går det att lösa över disk i Stockholm vore det ett plus för då kan jag koppla in dem i helgen.

/Ola
 
tommib
Redigerat:
De ser förvillande lika ut men vi testade med Hidealites kontakt på Bauhaus men fick dem inte att passa.
 
Hej,
Står nu i samma situation. Hur löste ni det i slutändan?
 
Jag beställde "en till två" kablar och förgrenade vid varje lampa. Enkelheten fick vinna den gången.
 
O OlaF skrev:
Jag beställde "en till två" kablar och förgrenade vid varje lampa. Enkelheten fick vinna den gången.
OK, tack. Blir nog samma här då. Hittade du någon loop till änden eller gjorde du själv?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.