B
Marlen Eskilsson skrev:
Vi har sålt över 2000 carportar / garage och de flesta av våra kunder är nöjda.
Måste vara ett av de sämre argumenten att komma med, någon kan stolt säga det och samtidigt är det 51 av 100 kunder som är nöjd vilket inte bör vara så smickrande...
 
  • Gilla
ilafudi
  • Laddar…
Kan även jag intyga att det är ett företag som inte beter sig seriöst när de gjort fel. Beställde en byggsats Car21B vilken visade sig vara mer av en lösvirkessats då inget annat än takstolarna var färdigkapade. Dessa var dock felkapade och med felaktiga vinklar. XXXX på carporten tyckte att det kan jag som kund fixa själv och att det glipar lite i skarvarna gör inget. Om jag behövde kapa snedsträvorna så erbjöd han sig storstilat att ersätta mig med 500 kr.
Då jag beställt golvsats till förrådet så hade jag fått beskedet att carporten skulle bli 20 cm högre vilket passade mig utmärkt, visade sig dock att den levererades med standardstolpar och när jag påpekade detta så var det mitt fel att jag inte beställt en högre carport fast det var utlovat en högre från början, tyvärr vid en telefonkontakt varför det inte finns skriftligt.
Byggbeskrivningen i sig är undermålig, felaktig och ofullständig.
Om man behöver support så visar det sig att han är svår att nå på telefon och kan ta upp till en vecka på sig att svara på e-post vilket är ganska frustrerande under ett pågående bygge.
Billigast och bäst hade varit att köpa färdigmonterade takstolar och bygga resten i lösvirke.
 
Redigerat av moderator:
Xxxxx fortsätter o göra bort sig här är hans svar till mig på trustpilot.se hela omdömet finns länkat sist:
Vi levererade den längd på stolpar som ingår som standard. vill man ha längre stolpar så måste man onekligen tala om detta för oss när man lägger sin order. Detta gjorde INTE du!
Carporten AB levererar det som beställs. INGET annat!
Som jag talade om för dig då så kunde vi ha löst ditt problem men du var inte villig att betala för ditt misstag.
VARFÖR SKA CARPORTEN AB BETALA FÖR DINA MISSTAG ?
Att du skulle fått felaktiga takstolar är något nytt för mig. Att du talar om detta här och så lång tid efter leverans förstår jag inte.
Att vår byggbeskrivning är felaktig är heller inget som du har påtalat till oss. varför ?
Om du talar om vad som är fel så ska vi självklart titta på det.
Men då ingen av våra andra över 2000 nöjda kunder har påtalat något om detta så har vi inte sett problemet.
Vi försöker att svara alla våra kunder som vill ha kontakt via mail inom 1 vecka. oftast får man svar samma dag men ibland är det många som vill ha svar på samma gång och då tar det lite längre tid, tyvärr!
konsumentverket säger att man bör få svar inom 2 veckor. så lång tid har det aldrig tagit hos oss!

Så jag ser din varning endast som ett sätt att försöka smutskasta oss bara för att vi inte var villiga att betala för de misstag som du själv gjorde.

https://se.trustpilot.com/review/carporten.se/548aa3f90000640002bbc4da
 
Redigerat av moderator:
Självklart var jag tvungen att svara:
Hej Xxxxx!
Trevligt med svar och med ett leende på läpparna och en lätt höjning av pulsen så lyfter jag nu min lans till försvar av framtida carportbyggare.
Måste först säga att du har en mycket tveksam etik att försöka hänga ut mig med namn och bostadsort när jag uppenbarligen valt att vara anonym. Dessutom så är det uppenbart att du lever efter principen att anfall är bästa försvar. Tror du verkligen att taktiken att misskreditera kunden skapar förtroende och köptrygghet hos framtida kunder?
Jag är dock inte förvånad då etik och moral inte tycks vara din främsta gren.

Jag erkänner att jag gjort misstag, det största i denna affär var att jag överhuvudtaget beställde från dig. Ytterligare ett misstag var att jag inte såg till att få skriftligt på att Carporten skulle vara förhöjd i och med att man beställde golvsats, dock meddelade du mig det på telefon. När jag efter leverans och påbörjat bygge frågade i mail om carporten skulle vara högre i och med att jag beställt golvsats så svarade du ordagrant ¨Carporten är högre i o m golvsatsen. Golvbjälkens höjd.¨
När jag därefter påpekade att ni skickat stolpar med standardhöjd så svarade du att du svarat ¨lite för fort¨. Seriöst??
Att du inte fått besked om att takstolarna skulle varit felaktiga är ren lögn, det var du medveten om innan bygget påbörjades. Vi hade upprepad mail och telefonkontakt om detta 31/10 och framåt.
Avseende byggbeskrivningens undermålighet så påpekade jag att det inte fanns någon anvisning för hur golvet skulle monteras varvid du 24/11 svarade att det inte finns med i byggvägledningen. Finns en hel del andra felaktigheter också men med tanke på din attityd så hade jag inte lust att hjälpa dig med korrekturläsningen.
Det är möjligt att konsumentverket tycker att 2 veckors svarstid är ok men under pågående bygge är det väldigt lång tid.
Mitt svar var och är inte ett försök att smutskasta er utan det blir resultatet när jag på ett sakligt vis förklarar ditt agerande, däremot så hoppas jag innerligt att inte fler kunder ska behöva drabbas.
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
ilafudi och 1 till
  • Laddar…
Vilken skojare. Att han försöker att få att allting är kundens eget fel är skrattretande.
Förhoppningsvis tar han åt sig av kritiken han får, för att göra framtida kunder nöjda. Men personligen hade jag undvikit att handla av denna leverantör efter att ha läst omdömen här och på andra ställe.
Hoppas ändå att ni blev nöjda med carportarna till slut.
 
  • Gilla
ilafudi och 2 till
  • Laddar…
OXYD
Jag har iallafall dragit öronen åt mig och beställer ej min carport från det företaget. Tack för givande info.
 
  • Gilla
Brabättre
  • Laddar…
Vilken tur att jag hittade den här tråden!
Var på att beställa från dem.
Tack för info. 👍👍👍👏👏👏
 
  • Gilla
Brabättre
  • Laddar…
Trådnamnet säger allt, VARNING!
Virkeshög som är okapat, felaktig och extremt bristfällig beskrivning.
Köpte ett dubbelgarage som jag ångat från starten. Felaktiga ritningar, saker som saknas, det som faktiskt var kapat var så ojämnt kapat att jag fick såga till i princip allt själv. Det enda positiva med att inte allt var kapat var väl att det blev rätt när jag gjorde det själv!

Garaget är nu på plats men är långt ifrån färdigt. Jag kommer att behöva förstärka det kraftigt då det är svajigt som det står idag. Panelvirket är så fuktigt att det kommer att dröja lång tid innan jag kan isolera garaget. Dörren som någon annan skrev om är av sån budgetvariant att den kanske skulle kunna användas som en förråds dörr inomhus.

En än gång, VARNING FÖR CARPORTEN.SE
gynna ej denna skojare och om ni hör någon som funderar att på att köpa något från dem. Be dem tänka om!
 
  • Gilla
Brabättre
  • Laddar…
Jag beställde carport 21B under deras vinterkampanj för att få leverans till sommaren 2015. Bra pris, 40,000 kr för en dubbelcarport med förråd inkl leverans; tyckte jag.
Jag tog även in en byggfirma som skulle montera ihop den. Leveransdatum kom och jag beställde in byggfirma. Tyvärr kom det ingen carport, dem hade glömt att lasta den. Efter mycket om och men kom den upp 1 månad försenad! När jag frågat dem skulle man i princip kunna bygga ihop den själv, Det är skitsnack. Bygg firman höll på en vecka och varvade mellan 2-3 man under en veckas tid. Byggritningen är också under all kritik, vilket försvårade arbetet. Som tur var hade jag fast pris från byggfirman jag anlitat...
Inte nog med det saknades det massa delar och inte tillräckligt med skruv/spik; vilket vi fick åka o köpa 2-3 gånger.
Carporten var väldigt spydiga och sa att alltid alltid är med, virket räckte inte heller. Till slut efter många mail och samtal fick jag ersättning för allt som saknades, tyvärr är det inte så mkt värt med allt besvär.
När carporten väl är på plats är jag nöjd, dock lite för liten på bredden med 2 normalstora bilar. Men som byggfirman sa, du skulle ha låtit oss planera och bygga ihop en egen carport. Det hade gått snabbare och blivit billigare.
 
  • Gilla
ilafudi och 2 till
  • Laddar…
Kan bara, liksom tidiga skribenter, varna för pellejönsföretaget Carporten.se och framför allt den person som driver det och som är kontaktperson i samband med beställningar, kundkontakt osv. Helt otroligt dåligt kundbemötande i samband med en retur som jag ville få gjord, där mycket tid lades ner på att förklara min situation, vad som skett etc. Inget som helst ansvar togs från företagets sida och det hela slutade med att jag fick betala för en produkt jag inte har kvar. Jag hade haft en helt annan uppfattning om företaget bara om jag hade fått ett respektfullt, professionellt och ödmjukt bemötande. Men detta är verkligen inte Carporten.se eller dess företrädares starka sida. Jag försökte även flertalet gånger komma i kontakt med dem på telefon utan att få något svar.

Det är, som en tidigare recensent skrivit, när något blir "fel" man ska utvärdera ett företags bemötande, hur de hanterar situationen. Även efter rådgivning av konsumentverket, konsumentvägledare samt en jurist fick jag medhåll från samtliga parter. Enligt dem uppträder "seriösa företagare" på ett helt annorlunda sätt. Det är dessutom inte första gången som företaget blir anmälda till ARN.

Jag skulle kunna skriva MYCKET mer om detta men låter det vara därhän med uppmaningen att vad du än gör, gör det INTE med Carporten.se!
 
  • Gilla
ilafudi
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.