2000023813.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


http://www.biltema.se/sv/Bygg/Farg-och-Fog/Farg-inomhus/Golvfarg-tvakomponent-2000023813/

Någon som har målat med denna färg som kan ge lite input?

Måste man lägga en primer först eller räcker det att slipa å måla direkt?

Står att en burk ska räcka till 12 kvm, stämmer det? Läste på nått ställe att det hade räckt 34 kvm för den personen, men då stod det på burken att den skulle räcka till 16 kvm. (Gammal tråd och färgen kanske har ändrats sen dess.)
 
  • Gilla
Alpine66
  • Laddar…
Ska måla med den färgen också så nyfiken på erfarenheter
 
R
nån som vet
 
Jag är även nyfiken på färgen till kommande platta som ska gjutas.
Ljusgrå, mörkgrå?

Vilken ton har den?
 
  • Gilla
Humpus
  • Laddar…
brainstorm skrev:
[bild]





Står att en burk ska räcka till 12 kvm, stämmer det? Läste på nått ställe att det hade räckt 34 kvm för den personen, men då stod det på burken att den skulle räcka till 16 kvm. (Gammal tråd och färgen kanske har ändrats sen dess.)
Om nån fick den att räcka till 34kvm så la han uppenbarligen inte på rätt tjocklek.
 
  • Gilla
Pepplund
  • Laddar…
Med risk för att inte tillföra något vettigt till trådens fråga och gå off topic:
Jag hade tänkt att måla golv i garage, pannrum och tvättstuga på det nyinköpta huset (i dagsläget omålat betongolv från 1964) och började därför bevaka den här tråden för att se om det fanns någon som använt färgen jag tittat på (dvs den som trådskaparen frågade om).

Pratade med en god vän som varit med om många renoveringar (främst i bostadsrättshus och hyreshus) och hans första reaktion var "men du har ju omålad betong idag" och jag undrade vad han menade med det varpå han förklarade att tänkt dig noga för innan du målar, har du tänkt att någon gång lägga klinker i utrymmet måla absolut inte betonggolvet eftersom det då behöver slipas med diamantklinga för att få bort färgen så att klinkerplattorna fäster ordentligt.

Jag kommer behålla betongen omålad tills vidare eftersom i vart fall tvättstuga och pannrum(som även agerar groventré/hall) är planen att sätta klinker i. Tänkte att jag borde dela med mig av det tipset i vart fall när jag såg att det fanns de som funderade på den på nygjuten platta.
 
Jag skulle absolut inte måla en omålad betongplatta från 64. Dels som din kompis sa om klinkers och dels så vet du ju inget om fuktvandring genom din platta idag, det kan bli problem om du stänger golvet med färg.
 
  • Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Jo, därav att jag sneglade på biltemas färg som är diffusionsöppen :)

Men som sagt var, för min del är tanken klinkers inom några år och då lever jag med obehandlad betong tills dess.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.