Som beskrivningen säger.

Ett hörn för både stora och små, lite calisthenics/kroppsviktsträning.


Ska köra armgång likt momenten man kan se i ex. gladiatorerna eller liknande program,
stommen är i imp. 95x95 överallt och nu till frågan kring rören jag behöver.

En av alla frågor som lär dyka upp :)

Vart finner jag detta till vettigt pris för utomhusbruk året om?

Behöver 1 meters längder,
Tankebanor:

Ska jag köpa blåa/svart från Rinabyrör?
Målar jag dessa rakt av eller slipas de först?

Köpa avgasrör, raka på Biltema, förzinkade i någon form?

Eller återigen, galvat / förzinkat från ex. Rinkaby rör?

Smidigt då ovanstående finns i de längder som passar klart typ.

(Size bör vara kring 50 mm diameter för lite utmaning i greppet)

När ovanstående kapas, elförzink / galvat.
Måste det behandlar i "ändarna" eller hur funkar det? (förseglas) ?!

Funderade även på maströr från ex. Kjell & Co.

Såg även dessa som verkar smidigt för montering... komplett:

http://www.kjell.com/sortiment/ljud-...-mm-ror-p30958



Kan verkligen noll och inget kring stål & rör.

Tacksam för input.

Förklara gärna i korta drag, så jag blir lite bildad



Bilder kommer för inspo sen.


Någon som gjort något liknande, dela gärna med er ! :)
 
De flesta här gör nog hellre sina work out-övningar med hammare och kofot i näven :)

Kanske du skulle kika i en affär för gymnastiktillbehör i stället för en VVS-firma.

(Varför har du gjort två likadana inlägg?)
 
Hej, tack för svaret.

Säkerligen, men det var konstruktionstips för hållbarhet och materialkunskap i första hand, inte träningsrådgivning, ja sökte :)
- Därav föll valet här, byggahus.se


Vad sakerna ska vara till är mindre relevant egentligen, mer för att skapa förståelse för vad de ska hålla för.

På OCR tävling (hinderbanelopp) används typ haki / byggställning för ändamålet men det var lite kostsamt.

Två lika, men olika trådar.
Täckningsgrad var tanken helt enkelt.
 
Du kanske borde förtydliga rubriken lite, så får du säkert fler svar, byt tex ordet "kontra" mot "kombinerat med" Kontra betyder ju "mot", så jag trodde tråden handlade om att få motiv för att få bygga det ena istället för det andra?
 
När det kommer till rören för armgång och liknande skulle jag åka till närmaste stålgrossist och kolla efter rundstål. Det är antagligen väldigt mycket billigare och hållbarare än att köra med vvs-artiklar.
 
Eftersom jag själv letat länge och haft svårt att hitta rätt rör till min armgång för utegym så lägger jag in här om andra letat... Dök på panelstängsel från NSH. De stolparna säljs i 1,5 meters längder för ca 80:- st. Finns i diameter 34 och 38 mm. Lackade och gjorda för att vara ute. Perfekt! :)
 
M Mikael K. skrev:
Eftersom jag själv letat länge och haft svårt att hitta rätt rör till min armgång för utegym så lägger jag in här om andra letat... Dök på panelstängsel från NSH. De stolparna säljs i 1,5 meters längder för ca 80:- st. Finns i diameter 34 och 38 mm. Lackade och gjorda för att vara ute. Perfekt! :)
Finns i grönt och en snygg grå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.