Svar 1

Jag är snart klar med ett hus som jag har byggt själv under de senaste 2 åren. Huset har många stora fönster som ska tvättas innan vi flyttar in och det skulle underlätta väldigt mycket!
 
Svar 1.
Har just flyttat in i ett nybyggt hus och har en stenöken på baksidan. Det blir damigt på rutorna väldigt väldigt snabbt. En Nilfisk hade underlättat!
 
Svar 1.

Ser kul ut, och lätt. Har nog aldrig putsat fönster i hela mitt liv. Kan tänka mig att börja om jag hade en sån här!
 
S
För att mina rutor är så skitiga att jag valde att mörktona dom för att jag inte orka hålla rent, hjälp mig lysa upp huset igen! :)
 
Svar: 1

Våra fönster blir nästan aldrig tvättade, för det är jättemånga och det är ju sååå tråkigt. När man väl tar sig för det brukar det ta en hel dag. Med en sådan här pryl verkar det ju gå riktigt smidigt!
 
Svar: 1 (585 g)

Med barn som öppnar våra altanfönster dörrar genom att knuffa på glaset istället för att använda handtaget så blir det fingeravtryck hela tiden. Speciellt när de springer ut och in med kladdiga glassfingrar på sommaren. Med en fönstertvätt redo så får jag snabbt bort det och betydligt roligare än att tvätta på vanligt vis :)
 
Drar tillbaka mitt tidigare svar, kom på ett bättre (och med ett riktigt uselt rim).

Svar på frågan är fortfarande 1.

Motivering:

Jag har en sambo som är MILFisk.
Men om jag ska få komma till,
vilket är vad jag vill,
så behöver jag använda en Nilfisk.
 
Svar 1
Med stora glas dörrar och en treåring som kladdar överallt , i badrummet för att få bort alla ränder och kladd från dusch rutorna .
Och sen till uterummet med jag vet inte vad i kvm glas som är så mycket fingeravtryck på .
 
Svar: 1

Motivering: Vi flyttar nu (lördag) till vårat nyköpta hus. Min kära mor sköter flyttstädning av lägenheten vi flyttar ifrån. Och jag tycker att hon är väl värd en batteridriven fönstertvätt. Nämnas kan är att hon är lite av städmanisk så en hjälpande maskin skulle underlätta för henne när hon skall putsa sina egna fönster :D
 
Har tröttnat på att torka fönster stå på rangliga stegar som man ramlar och slår sej av . Skulle vara perfekt med ett förlängningskaft att kunna torka av dom höga fönsterna . Sen i bara farten ta badrummet med kakel speglar dusch väggar. Och senare avsluta med att rengöra uterummets alla skjutpartier .
Och när det handlar om en teknik pryl kanske till och med mannen vill hjälpa till
 
Svar 1.

Jag trodde att det skulle hjälpa att köpa nya fönster, men även nya fönster blir smutsiga. Och fönsterputs är tydligen en av mina arbetsuppgifter i huset, så jag skulle behöva lite hjälp.
Det ser nästan värre ut efter jag putsat fönsterna än vad de såg ut innan.
 
Denna veckan önskar vi Nimhed ett stort grattis eftersom hans fönstertvättande kommer att bli betydligt enklare nu när han i alla fall slipper oroa sig över ränder. Även Trojlee, Troberg och Petka kan glädjas över enklare fönstertvättande! Hurra och grattis från oss alla här på Byggahus.se!

Motivering Nimhed: Vi återställde en renovering från 60-talet på vårt trettitalshus. Man hade då ersatt alla spröjsade fönster med stora (och för tiden moderna) storglas-energirutor. Vi hittade en kompromiss där vi har småsprojsat igen med energirutor. Alltså genomgående spröjs och 6 små energiglas i varje fönster. Det vi nog underskattade i processen, var jobbet med fönsterputs med en sådan kontruktion. Vi behöver detta hjälpmedel!

Motivering Trojlee: Det finns inget som är så tråkigt som att putsa fönster. Men får man hålla i en maskin som dessutom underlättar jobbet så går det mer friktionsfritt. Vi bor vid en trafikerad väg så fönstrena är konstant dammiga på utsidan.

Motivering Troberg: Shitloads stora fönster, massor av pollen, fortfarande aska på fönstren från storbranden förra sommaren, ett akut fall av latmask, men vill inte missa att se våren komma.

Motivering Petka: Med barn som öppnar våra altanfönster dörrar genom att knuffa på glaset istället för att använda handtaget så blir det fingeravtryck hela tiden. Speciellt när de springer ut och in med kladdiga glassfingrar på sommaren. Med en fönstertvätt redo så får jag snabbt bort det och betydligt roligare än att tvätta på vanligt vis :)
 
Redigerat:
Nämen, vad kul! Jag som aldrig vinner något :)

Men inte vinner jag väl alla fyra?
 
Svar 1

Motivering:
Bara för att att en bekants sambo tjatat om en sådan länge på sin gubbe men inte fått någon.
Skulle vara klockrent att råka vara mitt uppe i fönstertvätten när de kikar över på kaffe (y)

Edit: Oj den var visst slut redan.
Edit 2: Var det en eller 4 som vann, blir inte klok på detta :p
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.