Hej

Hoppas på att det finns några kunniga rävar som kan lösa mitt problem.

Förra året installerade vi våran rs630. Funkade ok. Hade en del problem som var relativt lätt lösta om man bara fått svar av supporten innan sommaren var slut...
Nu har vi gjort om klippzonen. Grävt ner kabeln på ställen där det behövs och gjort klippzonen mindre komplicerad.

Problemet:
Då klippzonen är ny måste jag få klipparn att lära sig den nya zonen helt enkelt. Jag har gått in i servicemenyn och gjort en fabriksåterställning (mjukvara). Då börjar installationsprocessen precis enligt boken. Man får ställa in språk, datum och tid. Sedan skall den enligt boken vilja gå längs med zonen. Men vi kommer bara tillbaka till start så att säga. Så som den ser ut när allt är installerat och klart.
Testar vi att ställa den i zonen eller på linjen och trycka på klippning eller att den ska gå till laddstationen så kör den bara genom linjen och iväg...

Men kantlinjen är hel enligt manöverdosan.


Varför kan vi inte bara installera om?
 
Hej,

Med att gå över "linjen" så antar jag att du menar begränsningskabeln?

Gjorde iaf samma sak idag, drog om all tråd. När jag skulle installera om den så gick jag precis som du in i service menyn och fabriksåterställde klipparen. Jag kunde välja mellan "fabriksåterställa modekort", "fabriksåterställa mjukvara" och till sist bara "fabriksåterställa". Och jag valde det sistnämnda alternativet och då kunde jag iaf slutföra hela installationen.
 
Dropdead skrev:
Hej,

Med att gå över "linjen" så antar jag att du menar begränsningskabeln?

Gjorde iaf samma sak idag, drog om all tråd. När jag skulle installera om den så gick jag precis som du in i service menyn och fabriksåterställde klipparen. Jag kunde välja mellan "fabriksåterställa modekort", "fabriksåterställa mjukvara" och till sist bara "fabriksåterställa". Och jag valde det sistnämnda alternativet och då kunde jag iaf slutföra hela installationen.

Tack!
Då menyn heter likadant missade jag att det var ett alternativ. Trodde man kom tillbaka till början så att säga.

Nytt problem dock:)

För nästa steg i installationen är att klipparn ska hitta till bas. Vi ställer klipparn minst 3m ifrån och in på gräsmattan. Riktad mot begränsningskabeln.
Manöverboxen visar att klipparn nu är ute i gräset och inte kvar i laddstationen.
Vi trycket på Ok och så ska klipparn hitta hem. Men. Den säger, Ingen kabelsignal. Manöverboxen indikerar att begränsningskabeln är hel?

Vi har testat att koppla loss ena begränsningskabeln i kontakten vid laddstationen för att se om manöverboxen reagerar. Men det gör den inte. Reagerar inte om vi lossar en skarv heller?
Vi har dragit ur strömmen och väntat för att nollställa, nada...

Vad sjutton är det nu?
 
Själva hanen i konrakten som går från manöverboxen och in i laddstationen var lös. Vickade lite lätt och den lossnade...

Nu blir det ett project i sig att jaga reservdelar från tidab. Om inget annat ställe har dessa?
 
Hur har det gått för dig ? Fått tag på de reservdelar du behöver ?
 
Har inte ens lyckats få tidab att svara...
Förra året var det bara mail som fungerade. Ringde man kom man till en telefonsvarare som hänvisade till mailen. Har inte testat att ringa i år dock
 
Tänkte uppdatera er.
Fick svar av Mats på Robocare dagen efter jag mailat (1maj!) Så på Söndagen skickade han en ny kabel till mig. Har bytt kabel och ny funkar klipparen som den ska. Riktigt snabb på att svara och kan verkligen rekommenderas vid köp/reservdelar eller service frågor.

Så nu är det äntligen dags att trimma in den så den funkar optimalt på vår tomt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.